اجرای طرح قفسه کتب اسلامی در کالج آمریکایی
کد خبر: 1326124
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳

اجرای طرح قفسه کتب اسلامی در کالج آمریکایی

گروه بین‌الملل: مجموعه‌ای از منابع اسلامی با هدف شناخت اسلام و مسلمانان، در کتابخانه کالج «هنکاک» (Hancock) در ایالت کالیفرنیا به نمایش گذاشته خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Lompoc Record»، در این نمایشگاه، منابع اسلامی اهدا شده به کتابخانه کالج هنکاک در جریان طرح سراسری اهدای «قفسه کتاب سفرهای مسلمانان» به کتابخانه‌های آمریکا به نمایش گذاشته خواهد شد.



طرح اهدای قفسه کتاب سفرهای مسلمانان به همت موقوفه ملی برای علوم انسانی آمریکا و اتحادیه کتابخانه‌های این کشور چندی پیش به اجرا در آمد.



این قفسه شامل کتاب‌های اسلامی، لوح‌های فشرده، فیلم‌های کوتاه و مستندهای اسلامی بود که با هدف معرفی بهتر اسلام و مسلمانان به 125 کتابخانه در سراسر آمریکا اهدا شد.



از آن پس، بسیاری از کتابخانه‌های آمریکا با برپایی نمایشگاه‌ها، جلسات گفت‌وگو، جلسات نمایش فیلم‌ها و مستندهای اسلامی در راستای معرفی اسلام به مردم اقدام کردند.



نمایشگاه اسلامی کتابخانه کالج هنکاک با نام «پلی میان فرهنگ‌ها ـ هنر و معماری اسلامی در گذر سالیان» روز سه‌شنبه، 12 آذر، در محل این کتابخانه برگزار خواهد شد.



در این نمایشگاه علاوه بر امکان مطالعه کتاب‌های اسلامی فیلم مستندی با نام «هنر اسلامی: آینه جهان غیب» نیز به نمایش در خواهد آمد.



فیلم‌های کوتاهی در مورد خوشنویسی، باغ‌ها، منسوجات و مینیاتور اسلامی نیز در طول این نمایشگاه پخش خواهد شد.



«لسلی مسن» (Leslie Mosson)، مسئول کتابخانه کالج هنکاک می‌گوید: اقلام این مجموعه اسلامی اهدا شده دارای کیفیت بالایی هستند و به بهبود روابط میان جوامع غربی و اسلامی کمک می‌کند. ما از برگزاری این نمایشگاه بسیار خرسندیم زیرا دانشجویان ما و بسیاری از مردم جامعه که فرصت سفر به دیگر کشورها و شناخت دیگر فرهنگ‌ها را ندارند، می‌توانند در جریان این نمایشگاه سفری به فرهنگ اسلام و مسلمانان داشته باشند.

captcha