فضیلت حضرت ابوالفضل(ع) به ولایت‌مداری ایشان است
کد خبر: 1341462
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
حجت‌الاسلام نیساری:

فضیلت حضرت ابوالفضل(ع) به ولایت‌مداری ایشان است

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ غربی گفت: برخی ذاکران در مداحی‌های خود به چشم‌ها و قد و قامت حضرت ابوالفضل(ع) اشاره می‌کنند در حالی‌که فضیلت آن حضرت ولایت‌مداری بی‌مانند بود.


حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران دولت طاغوت ممانعت‌هایی در روش عزاداری‌ها اتخاذ می‌کرد و حتی در زمان رضاخان هیئت‌ها را تعطیل کرده تا مانع برگزاری عزاداری‌های حسینی در کشور شود.



وی اضافه کرد: رضاخان شاید در روزهای تاج و تخت خود به نوعی به هیئت‌های عزاداری توجه مختصر کرد اما وقتی دید با معرفی امام حسین(ع) و با بیان ظلم‌های بنی امیه، پایه‌های تاج و تخت آن‌ها سست می‌شود مانع از ادامه برگزاری عزاداری‌ شد.



وی عنوان کرد: اما طبیعی بود که پس از وقوع انقلاب اسلامی حضور مردم در مراسم حضرت اباعبدالله(ع) پررنگ‌تر شود و در این راستا امام خمینی(ره) نیز توصیه می‌کردند که عزاداری سنتی که رسم در تمام کشور بود برگزار شده و جلسات روضه‌خوانی، خطبه‌خوانی و سخنرانی برای اهل بیت(ع) به شکل سینه‌زنی و زنجیر زنی ادامه یابد.



حجت‌الاسلام نیساری گفت: در عزاداری‌ها باید به نوع شعرها و نوحه‌ها که توسط ذاکران اهل بیت(ع) بیان می‌شود توجه کرد؛ چراکه برخی از آنان به انتخاب شعرهایی بی‌مفهومی می‌پردازند که تنها به ظاهر اهل بیت(ع) توجه دارند.



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای مثال برخی مداحان به چشمان حضرت ابوالفضل(ع)، به موهای حضرت علی‌اکبر(ع) و یا هیکل و قامت برخی شهدا بسنده می‌کنند این درحالی است که شاعر این شعرها خود اهل بیت(ع) را ندیده است پس نباید چنین چیزهایی را مطرح کند چون برای مثال فضیلت حضرت ابالفضل(ع) به ولایت‌مداری اشان بود.



وی ابراز کرد: از زمان حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا حضرت عباس(ع) و برادرانش کوچکترین اعتراضی به مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) نکردند و یا رفتارهای حضرت قاسم(ع) فرزند امام حسن مجتبی(ع) بسیار بزرگوارانه و ماندگار در تاریخ است چون حضرت قاسم(ع) می‌فرمود شهادت در راه خدا از عسل برایم شیرین‌تر است.



وی تأکید کرد: بنابراین این سخنان برای جوانان امروزی یک درس بزرگ است که فرزند امام حسن(ع) برای چه این سخنان را عنوان می‌کند پس باید از خواندن شعرهای بی‌مفهومی که تنها به ظاهر قضیه کربلا اشاره دارد توسط مداحان توجه شود و در این راستا ذاکران اهل بیت(ع) نباید آهنگ‌هایی که با نوای عزاداری همخوانی ندارد بر زبان جاری کنند.



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ غربی گفت: مسئولان و متولیان امر در برگزاری عزاداری‌ها و نیز علما و روحانیان که وظیفه معرفت‌افزایی را بر عهده دارند باید سعی کنند تا جلوی بی‌حرمتی در سوگواری‌ها گرفته شود تا مردم خالصانه و با معرفت برای شهدای کربلا سوگواری کنند.

captcha