تربیت دینی چارچوب ذهنی کودک را تحکیم می‌بخشد
کد خبر: 1343083
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

تربیت دینی چارچوب ذهنی کودک را تحکیم می‌بخشد

گروه اجتماعی: کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تربیت فلسفی و دینی چارچوب ذهنی کودک را در رابطه با دنیا شکل می دهد و بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد.


علی دژبانی، کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: تربیت عقلانی و مذهبی خانواده بنیان و ریشه آن را مستحکم می‌کند. تربیت فلسفی و دینی چهارچوب ذهنی کودک را در رابطه با دنیا شکل می دهد و روابط چهارگانه انسان با خود، خدا، طبیعت و محیط(اطرافیان) را تعریف می‌کند. ماموریت انسان در جهان کدام است؟ هدف از آفرینش انسان چیست؟ امانت جسم و روح در دست انسان چگونه باید استفاده شود و سئوالاتی از این قبیل در تربیت فلسفی و مذهبی کودکان و نوجوانان مطرح است.



وی گفت: کودکانی که در خانوده های دارای تربیت فلسفی و دینی رشد و تربیت پیدا می‌کنند معمولا موفق تر، دارای ثبات شخصیتی بوده و میزان آسیب پذیری روانی و اجتماعی در آنان کمتر است تا کودکانی که در خانواده های غیر فلسفی و عقلانی بزرگ می شوند.



 کارشناس آموزش و پژوهش افزود: متاسفانه خانواده های امروزی در تربیت جسمانی، فیزیکی و ظاهری کودکان رقابت دارند. و خرید فلان کیف مدرسه یا لباس و... را برای خودشان افتخار می دانند. و فقط به رشد و تربیت فیزیکی کودکان اهمیت می دهند و رشد و تربیت فکری و فلسفی آنان را فراموش کرده اند.



وی اضافه کرد: عدم توازن در رشد و تربیت جسمی، فکری، عقلانی و دینی نوباوگان و کودکان می تواند آسیب های جدی روحی و اجتماعی به خانواده و در نهایت به جامعه وارد سازد. تربیت همه جانبه کودکان باید مد نظر خانواده ها باشد. در حقیقت تربیت دینی و فلسفی است که جهان بینی درستی به کودکان داده و آنها را با هدف آفرینش آشنا می سازد و کودکان ماموریت خود را در این جهان به درستی درک می‌کنند.و جایگاه واقعی خود را در بزرگسالی پیدا می‌کنند. و به انسان هایی مفید، سودمند، دانا و خردمند تبدیل شده و به جامعه، انسانیت و جهان هستی خدمت می‌کنند وخوشبختی حقیقی را کسب و درک می‌کنند.

captcha