ثبت‌نام المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در کالج لندن آغاز شد
کد خبر: 1346928
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

ثبت‌نام المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در کالج لندن آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون ارتباطات و بین‌الملل کالج اسلامی انگلستان از آغاز ثبت‌ نام المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در این کالج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، به نقل از دبیرخانه نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث حجت‌الاسلام والمسلمین سیدتقی رضوی با اعلام خبر آغاز ثبت‌ نام المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در کالج اسلامی لندن گفت: برای دومین سال است که این مسابقه در لندن برگزار می‌شود که بحمدلله توانسته است فضای قرآنی مناسبی را در میان دانشجویان کالج اسلامی ایجاد نماید.
رضوی بیان کرد: ثبت‌ نام این برنامه قرآنی از سوم دسامبر آغاز و تا 30 دسامبر 2013 میلادی ادامه خواهد داشت که داوطلبان بخش خواهران و برادران، می‌توانند در دو مقطع سنی پائین و بالای 15 سال در آن شرکت نمایند.
وی عنوان کرد: این مسابقات در بخش شفاهی و در دو رشته قرائت و حفظ قران برگزار می‌شود که رشته حفظ، شامل رشته های 1، 2، 3، 10، 15 و 30 جزء قرآن کریم بوده و رشته قرائت نیز شامل دو رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل است.
معاون ارتباطات و بین‌الملل کالج اسلامی انگلستان المپیاد قرآن و حدیث را تنها مسابقه اجرایی در کالج اسلامی لندن دانست و ابراز داشت: المپیاد قرآن و حدیث، معیاری جهت سنجش و وسیله‌ای جهت نشان دادن استعدادهای قرآنی دانشجویان است. ما پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز دانشجویان کالج، استقبال خوبی از المپیاد داشته باشند چرا که علاوه بر تبلیغات عمومی، از گروه‌های اسلامی سایر کشورها نیز دعوت به عمل آمده تا در این مسابقه شرکت کنند.
وی اعلام کرد: مسابقات در روز 26 ماه ژانویه 2014 همزمان با ولادت پیامبر اعظم (ص) در سالن اجتماعات ساختمان جدید کالج اسلامی برگزار خواهد شد و تمامی متسابقین بخش خواهران و برادران در این روز به رقابت خواهند پرداخت.
رضوی بیان کرد: مراسم اختتامیه یک هفته پس از برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد که در تلاش هستیم همانند سال گذشته زمینه حضور شخصیت‌های اسلامی حاضر در انگلستان را فراهیم آوریم که از آن جمله، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا است.
وی در خصوص سایر فعالیت‌های قرآنی کالج اسلامی لندن اظهار کرد: این کالج، برنامه‌های مستمر گوناگونی را در طول سال تحصیلی پیگیری می‌کند که شامل دوره‌های مفاهیم، تجوید، روان‌خوانی، و دوره‌های حفظ است و همچنین برخی از برنامه‌های قرآنی نیز به صورت واحد درسی جزو سر فصل‌های دروس مطالعات اسلامی آنها قرار گرفته است تا بدین وسیله دانشجویان با کتاب آسمانی خود انس بیشتری داشته باشند.

captcha