کتاب «تأملات فلسفی در اخلاق» در استان مرکزی منتشر شد
کد خبر: 1379279
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی؛

کتاب «تأملات فلسفی در اخلاق» در استان مرکزی منتشر شد

گروه اندیشه: مجموعه کتاب تأملات فلسفی در اخلاق تألیف زهرا احسانی پژوهشگر و محقق استان مرکزی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان منتشر و بزودی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، کتاب تأملات فلسفی در اخلاق تألیف زهرا احسانی، محقق و پژوهشگر استان مرکزی در 645 صفحه به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان چاپ و همزمان با اسفندماه جاری در اراک رونمایی می‌شود.

زهرا احسانی، پژوهشگر و محقق استان مرکزی، در مقدمه این کتاب آورده است: کتاب تأملات فلسفی در اخلاق در زمینه فلسفه و اخلاق تألیف شده و به کاوش فلسفی در اخلاق، مفاهیم و پرسش‌های بنیادین آن می‌پردازد.

وی بیان کرد: در این کتاب تلاش شده تا اصلی‌ترین پرسش‌های فرااخلاقی مورد تأمل و بررسی قرار گیرد و مطالب آن در قالب 9 فصل گنجانده شده که هشت فصل نخست به موضوعات فرا اخلاقی اختصاص یافته است.

پژوهشگر استان افزود: در هر فصل بعد از طرح مسأله و معرفی رویکردهای گوناگون، به نقد و بررسی موضوعات پرداخته شده و در نهایت نتیجه از دیدگاه مؤلف ارائه شده است.

احسانی گفت: در فصل نهم این کتاب از نظر فلسفه، اخلاق با رویکردی تطبیقی و نگاهی کلان به اخلاق قرآنی پرداخته و تلاش شده تا با عرضه پرسش های فرا اخلاقی مطرح شده در فصل‌های گذشته به قرآن، نگرش قرآنی درباره آنها تبیین شود.

وی اظهار کرد: امید است این کتاب در برانگیختن تأمل در باب پرسش‌های اساسی فلسفه و اخلاق، بدست آوردن نگرشی جامع به مباحث آن و نزدیک شدن به سلوک و اخلاقی انسانی سودمند باشد.

پژوهشگر استان مرکزی در پایان، خاطرنشان کرد: معرفی اخلاق و فلسفه اخلاق، مفاهیم و گزاره‌های اخلاقی، ارزش، ارزش و واقعیت، فعل اخلاقی و مبانی آن، نسبیت و جاودانگی در اخلاق، نظم اخلاقی و نظریه‌های اخلاق هنجاری، اخلاق و دین و اخلاق در قرآن از جمله سرفصل‌های پژوهش و برسی شده در این مجموعه کتاب است.

یادآور می‌شود، مجموعه کتاب تأملات فلسفی در اخلاق 12 اسفندماه سال‌جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در دانشگاه اراک رونمایی می‌شود.

captcha