کشورهای اسلامی مقاوم‎تر و متحدتر شوند/ لزوم اخراج اسرائیل ازسازمان ملل
کد خبر: 1436878
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
عضو هیئت رئیسه مجلس:

کشورهای اسلامی مقاوم‎تر و متحدتر شوند/ لزوم اخراج اسرائیل ازسازمان ملل

گروه سیاسی: فرهنگی اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید با مقاومت و اتحاد هرچه بیشتر خود را برای تبدیل به امت واحده اسلامی و فراهم ساختن زمینه ظهور منجی عالم بشریت(عج) آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، محمدحسین فرهنگی، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو امروز، 16 مرداد در تجمع دانشگاهیان تبریز برای اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه، در برابر دانشگاه تبریز با بیان اینکه اسرائیل از بدو تأسیس خود با زیرپا گذاشتن حقوق مردم مظلوم فلسطین، قوانین حقوق بشر را نقض کرده است، گفت: جای تأسف است که این اقدامات وحشیانه همواره مورد حمایت قدرت‎های غربی، کشورهای عربی و سکوت مجامع جهانی قرار گرفته است.
فرهنگی با اشاره به بندهایی از منشور ملل متحد که در سال 1945 به امضای کشورها رسیده است، افزود: در یکی از 111 ماده این منشور تأکید شده است که محفوظ داشتن ملت‏‎ها از بلایای جنگ، ایجاد شرایط لازم برای مصونیت مردم بی‎‏پناه در طی جنگ، ترقی شرایط زندگی آنان در راستای صلح و امنیت بین‎المللی و پیشبرد تعالی ملت‎ها برای تحقق تشریک مساعی آنان از مفاد اصولی این منشور است.
وی با طرح این سؤال که آیا سازمان ملل و کشورهای عضو به این مواد عمل می‏‎کنند یا نه، افزود: آنچه که در 30 روز گذشته غزه رخ داد، به جهانیان آشکار کرد که تمام مفاد منشور ملل متحد توسط آمریکا و اسرائیل و حامیان خونخوار آنان نقض و پایمال شد؛ لذا همانگونه که در ماده 6 منشور ملل متحد آمده است که هر عضوی که از مفاد منشور تخطی کند باید از سازمان ملل اخراج شود، اکنون زمان آن رسیده است که مجامع جهانی خواستار اخراج رژیم کودک‎ کش شوند.
منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: آمریکا و رژیم منحوس و جعلی اسرائیل در توجیه جنایات وحشیانه خود سخن از دفاع مشروع و حفظ امنیت ملی خود به میان می‌‎آورند که با نگاهی به مواد مطرح شده در منشور ملل متحد درخصوص شرایط دفاع مشروع، کاملا مشهود است که آنان این موارد را نیز نقض کرده و خودسرانه به حمله و تجاوز پرداخته‏‎اند.
وی با بیان اینکه در طول 30 روز گذشته، بیش از 300 کودک در غزه به شهادت رسیده است، خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نرسیده است کشوهایی که کشتار حیوانات را محکوم کرده و یا برای راه‎اندازی انرژی هسته‎‏ای ایران هزاران قطع‎نامه، تحریم و... اعمال و از آن حمایت می‏‎کنند، به خاطر این 300 کودک به میان آمده و این جنایات را محکوم کنند؟
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اظهار ناراحتی دبیرکل سازمان ملل از جنایات اسرائیل، پس از گذشت 30 روز، تصریح کرد: کشورهای اسلامی و آن مجامعی که روح آگاه دارند باید بر استعفای دبیرکل سازمان ملل تأکید کرده و با مقاومت و اتحاد هرچه بیشتر خود را برای تبدیل به امت واحده اسلامی و فراهم ساختن زمینه ظهور منجی عالم بشریت(عج) آماده کنند.

یادآور می‎شود، در این مراسم محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه را محکوم کرد و تجمع دانشجویان آگاه برای اعلام انزجار از این رژیم منحسوس را قابل تقدیر دانست.
همچنین عبدالله شادی، مسئول بسیج دانشجویی استان نیز دراین تجمع اعلام کرد: بر اساس تصویب شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گروه‌‎های مختلف عمرانی، پزشکی و... از دانشجویان بسیجی تشکیل شده و آماده اعزام به مناطق جنگی غزه برای بازسازی و رسیدگی به مجروحان می‎باشند.
وی گفت: گردان فرهنگی، رزمی و تبلیغی بیت‎المقدس درحال شکل‏گیری بوده و آماده است تا در جهت حمایت از مردم مظلوم غزه فعالیت‌های خود را در این مناطق آغاز کند.
شادی تأکید کرد: منتظر صدور اجازه و فراهم آوردن زیرساخت‏های اعزام دانشجویان به مناطق غزه ازسوی از مسئولان کشوری هستیم.
براساس این گزارش بیانیه دانشجویان بسیجی دانشگاه‎های تبریز در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در این تجمع قرائت شد.

captcha