برگزاری سلسله گفتمان‌های «نمازشناسی» در زندان‌های زنجان
کد خبر: 1437827
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

برگزاری سلسله گفتمان‌های «نمازشناسی» در زندان‌های زنجان

گروه اندیشه: مدیر روابط عمومی سازمان امور زندان‌های استان زنجان با اشاره به این‌که این سازمان تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اقامه نماز استان منعقد کرده است، گفت: براساس این تفاهم‌نامه، سلسله گفتمان‌های «نمازشناسی» در زندان‌های استان برگزار می‌شود.

اسرافیل قهرمانی، مدیر روابط عمومی سازمان امور زندان‌های استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که این سازمان تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اقامه نماز استان مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی نماز در زندان‌های استان منعقد کرده است، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، سلسله گفتمان‌های «نمازشناسی» در زندان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: ترویج و توسعه فرهنگ نماز بین اقشار مختلف جامعه، امری ضروری به‌شمار رفته و از آن‌جایی که جامعه اسلامی ما نیازمند نیروهایی است که در هر موقعیت اجتماعی به شاهد و ناظر بودن خداوند متعال بر امور زندگی خود توجه داشته باشند، ضرورت امر بیش از گذشته مشخص می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان امور زندان‌های استان زنجان با اشاره به این‌که نخستین دوره از سلسله گفتمان‌های «نمازشناسی» در زندان‌های زنجان برگزار شده است، اظهار کرد: این دوره با حضور حجت‌الاسلام صفری، مدرس مرکز تخصصی نماز قم برگزار شده و مددجویان زندان‌های استان زنجان در آن حضور یافتند.

قهرمانی تصریح کرد: 1500 نفر از مددجویان زندان‌های مرکزی زنجان، اردوگاه مواد مخدر استان، اندرزگاه نسوان، کانون اصلاح و تربیت و زندان ابهر،‌هفته گذشته در نخستین دوره گفتمان «نمازشناسی» ستاد اقامه نماز استان شرکت کردند.

وی درباره موضوعات مطرح در این دوره‌های آموزشی، اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ نماز، آثار و فلسفه نماز و اسرار و احکام این فریضه الهی، ‌موضوعاتی هستند که در گفتمان‌های هر ماه «نمازشناسی» ویژه مددجویان زندان‌های زنجان ارائه می‌شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: این گفتمان‌ها، نخستین باب همکاری این سازمان با ستاد اقامه نماز نبوده و در سال گذشته نیز دوره ویژه‌ای با حضور کارکنان زندان‌های استان با محوریت نماز برگزار شد.

captcha