متولیان اوقاف ظرفیت‌های برقراری عدالت اجتماعی در جامعه هستند
کد خبر: 1440851
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

متولیان اوقاف ظرفیت‌های برقراری عدالت اجتماعی در جامعه هستند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تحقیق اوقاف وامور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: وقف یک سنت حسنه است که به برقراری عدالت در جامعه کمک می‌کند و متولیان اوقاف نیز ظرفیت‌های برقراری عدالت اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، رضا رخشانی‌نژاد، رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، 27 مردادماه، در نشست تخصصی و هم‌اندیشی با متولیان شهرستان ایرانشهر که در این شهرستان برگزار شد، گفت: وقف یک سنت حسنه است که به برقراری عدالت در جامعه کمک می‌کند و متولیان اوقاف نیز ظرفیت‌های برقراری عدالت اجتماعی هستند.

وی اظهار کرد: سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با توجه ویژه به متولیان موقوفات به دنبال رشد و توسعه و احیای موقوفات است و از متولیان می‌خواهد با دقت نظر و حراست امینانه از موقوفات در اجرای نیات واقفین و ارائه گزارش‌های شفاف به آحاد مردم از طریق سامانه جامع اطلاعاتی موقوفات و اماکن متبرکه این سازمان را بیشتر از گذشته یاری کنند.

رئیس اداره تحقیق اوقاف استان از برگزاری بیشتر این گونه نشست‌ها با متولیان در استان خبر داد و افزود: متولیان، متصدیان قانونی اداره موقوفات با نظر واقف هستند و به‌واسطه جایگاهی که دارند لازم است با قوانین اوقاف، ساختار سازمان اوقاف و نیز مسائل شرعی مبتلا به موقوفات بیشتر از هرکسی در جامعه آگاهی داشته باشند و با برگزاری اینگونه نشست‌ها و تعامل فعال متولیان با اوقاف سفیران ترویج فرهنگ وقف در جامعه باشند.

رخشانی در این نشست گزارش کاملی از عملکرد اوقاف استان در زمینه حفظ ونگهداری از موقوفات و اجرای نیات و نیز توسعه آن‌ها سخن گفت و از متولیان شهرستان ایرانشهر خواست تا اوقاف استان را در این زمینه پشتیبانی و با همکاری مناسب یاری‌رسان ماندگار اهداف مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه در سیستان و بلوچستان باشند.

یادآور می‌شود، در این نشست متولیان شهرستان ایرانشهر به بیان مشکلات و سؤالات خود در مورد قوانین اوقاف پرداختند و نیز نحوه همکاری خود را مطرح کردند که توسط رئیس اداره تحقیق و کارشناسان آن اداره توضیحاتی ارائه شد.

captcha