شناخت واقعه ارزشمند غدیر مقدمه شناخت عاشوراست
کد خبر: 1456781
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
معممم‌مقدم:

شناخت واقعه ارزشمند غدیر مقدمه شناخت عاشوراست

گروه اجتماعی: مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شناخت واقعه ارزشمند غدیر مقدمه شناخت عاشوراست چراکه جانشین برحق پیامبر اسلام(ص) برای همگان معلوم شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازاستان مرکزی، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی پنجشنبه، 10 مهرماه در نشست شورای هیئت‌های مذهبی استان، تصریح کرد: علیرغم آنکه در روز غدیر خم جانشین بر حق رسول خدا(ص) مشخص شد، اما مردم به راه خطا رفتند و به حکومت فاسق یزید تن دادند که اگر مردم این واقعه تاریخی عظیم را فراموش نمی‌کردند، حادثه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اهمیت متن خطبه غدیر، توجه به این خطبه و حفظ آن را یک برنامه ارزشمند فرهنگی مذهبی دانست و اظهار کرد: امید است آهنگ بهره‌گیری از دهه ولایت مانند دهه کرامت که گذشت اهمیت ویژه‌ای پیدا کند و با قرائت خطبه غدیریه در سایر اماکن عمومی نظیر پارک‌ها و سایر فضاهای عمومی همیت این خطبه عظیم شناخته شود.

مقدم با بیان اینکه نقش هیئت‌های مذهبی در تبیین جایگاه ولایت امام علی(ع) و نیز نقش ولایت فقیه در جامعه بسسار مهم است، اظهار کرد: شناخت واقعه ارزشمند غدیر مقدمه شناخت عاشوراست چراکه جانشین برحق پیامبراسلام(ص) برای همگان معلوم شده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تعاملات بخش‌های اقدامات تبلیغات اسلامی با گروه‌های مردمی، افزود: می‌توان عملیاتی کردن طرح‌ها را در گروه‌های وابسته هم به‌خوبی عرضه داشته که به‌عنوان مثال می‌توان از گفتمان‌های دینی یاد کرد که می‌شود این برنامه‌ها را در جمع اعضای هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی انجام داد.

وی وجود91 هزا هیئت مذهبی در کشور را یک ظرفیت بالقوه ارزشمند دانست که با به فعل در آوردن قابلیت‌های نهفته آنان می‌توان به انجام بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در سطح وسیع جامه عمل پوشاند.

وی از پردازش بانک هوشمند هیئت‌های مذهبی کشور خبر داد که به صورت آن‌لاین برای هیئت‌های مذهبی کل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیئت‌های مذهبی می‌توانند از تمام بستر آن برای اطلاعات و اخبار و ارسال پیامک بهره گیرند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود انجام نذر فرهنگی و قرآنی، توجه به هیئت‌های مذهبی بانوان، توجه به سبک زندگی حسینی در جامعه را از جمله برنامه‌های مهم و قابل اجرا در هیئت‌های مذهبی دانست و بیان کرد: امید است با برنامه‌ریزی لازم فعالیت‌های دینی در سراسرکشور به بهترین شکل انجام شود.

captcha