امضای تفاهم‌نامه قرآنی اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 1456887
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه قرآنی اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با هیئت‌های مذهبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معممی‌مقدم امضای تفاهم‌نامه قرآنی اتحادیه مؤسسات قرآنی را با هیئت‌های مذهبی و انجام فعالیت‌های مشترک قرآنی را در این هیئت‌های از جمله تعاملات میان مجامع وابسته سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اظهارامیدواری کرد: این تعاملات ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ از استان مرکزی، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی روز گذشته، 11 مهرماه در نشست تعاملی مجامع وابسته، گفت: هیئت‌های مذهبی این ظرفیت را دارند که در کنار هم با هم اندیشی و نگرش های عمیق دینی و باورهای اعتقادی سند تحول عظیم فرهنگی - هنری را برای کشور تهیه کنند.

وی با اشاره به گروه‌های مردمی و مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، از جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی به‌عنوان گروه‌های فکری وفرهنگی جامعه یاد و اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهنگی می‌توانند آموزش‌های خود را به رؤسای هیئت‌های مذهبی و یا اقشار تأثیرگذار دیگر جامعه ارائه دهند تا برنامه عملیاتی آن را با این گروه‌های مردمی به انجام دسانند.

مقدم تعامل مجامع وابسته و ارتباط کاری آنان را با یکدیگر یک فرصت مهم برای شکوفایی استعدادهای مؤسسات مردمی، قرآنی و فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: عامل موفقیت هر یک از این مجامع، هماهنگی و همدلی برنامه‌ای با این گروه‌ها با یکدیگر است.

وی امضای تفاهم‌نامه قرآنی اتحادیه مؤسسات قرآنی را با هیئت‌های مذهبی و انجام فعالیت‌های مشترک قرآنی را در این هیئات از جمله تعاملات میان مجامع وابسته سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اظهارامیدواری کرد؛ این تعاملات ادامه داشته باشد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در ادامه ضمن معرفی نمایندگان مجامع وابسته توضیحاتی پیرامون برنامه‌های هر یک از این مجامع ارائه داد.

وی اظهار کرد: مجامع وابسته نه‌تنها از نظر مکانی مستقر در اداره‌کل مشغول به فعالیتند، بلکه از نظر کاری تعاملات بسیار خوبی در اجرای دستورالعمل‌ها با یکدیگر دارند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود در این زمینه، از تعامل حوزه هنری با اداره‌کل در برگزاری جلسات مذهبی تشکر کرد. همچنین، در ادامه، هر یک از نمایندگان تشکل‌ها و مجامع وابسته نظرات خود را ارائه کردند.

captcha