دانشجویان پزشکی علاوه بر طبابت حکمت را نیز بیاموزند
کد خبر: 1458620
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
ولایتی:

دانشجویان پزشکی علاوه بر طبابت حکمت را نیز بیاموزند

گروه سلامت: مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل طبابت و حکمت را همراه و عجین یکدیگر دانست و گفت: یکی از کمبودهای امروز پزشکی ما این است که در حوزه علوم حکمی و پرورشی کاری صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در همایش دانشجویان ورودی مهر 93 دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به سابقه 50 ساله خود در حوزه تعلیم و تعلم درخصوص جنبه‌های مثبت‌، ارزشمند و والای رشته‌های پزشکی به بیان توضیحاتی پرداخت و افزود: بدون تردید پزشکی از مقدس ترین رشته‌های دانشگاهی در حوزه‌های مختلف تخصصی است و در همه ادیان و تاریخ یک حرفه مقدس به شمار می‌آید.
وی خطاب به دانشجویان جدیدالورود تاکید کرد: هیچ حرفه‌ای را نمی‌یابید که به اندازه پزشکی مورد وثوق و اعتماد مردم باشد و یک پزشک در درجه اول امین مردم است. بنابراین شما عزیزان باید علم، اخلاق، ایمان و امانت را با هم در خود رشد دهید.
ولایتی با بیان این مطلب که یک پزشک همواره باید برای به روز کردن اطلاعات علمی خود تلاش کند و لحظه‌ای از آموختن در این رشته غافل نشود، طبابت و حکمت را با هم، همراه و عجین دانست و گفت: یکی از کمبودهای امروز پزشکی ما این است که در حوزه علوم حکمی و پرورشی کاری صورت نمی‌گیرد. البته حکمت خواندنی نیست بلکه آموختنی است.
ولایتی همه کسانی که در حرف مختلف گروه پزشکی و نظام سلامت کار می‌کنند را لازم و ملزوم یکدیگر و همکاری آنان را در عرصه خدمت رسانی به مردم ضروری دانست و تاکید کرد که این همکاری باید بین دانشجویان رشد کند تا در نهایت به نتیجه درستی برسد.
وی با اشاره به اهمیت آموختن پزشکی در بالین بیمار، خاطرنشان کرد: پزشکی یکنوع ایثار است و ایثارگری می‌خواهد که باید قدر آن را بدانید. گرچه این حرفه دشوار است اما اگر پزشک به درستی این کار را انجام دهد از اولیای خدا محسوب می‌شود و مردم نیز قدر وی را می‌دانند.
ولایتی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، نقش پزشک را در پیشگیری بسیار مهم و موثر خواند و به دانشجویان توصیه کرد که علاوه بر طبابت به دنبال آموختن حکمت نیز بروند.

captcha