برگزاری نخستين جلسه محاكمه يوتيوب در مصر به اتهام پخش فيلم موهن
کد خبر: 2431907
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷

برگزاری نخستين جلسه محاكمه يوتيوب در مصر به اتهام پخش فيلم موهن

گروه بين‌الملل: دادگاه مصر ديروز، 23 مهر، طی جلسه‌ای 20 آبان‌ماه را برای محاكمه قضايی يوتيوب به خاطر پخش فيلم موهن به پيامبر(ص) تعيين كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «الشروق»، در اين جلسه كه نخستين جلسه محاكمه يوتيوپذب در مصر خواهد بود، دادخواست محمد حامد سالم، وكيل مصری كه در آن صدور حكم قضايی مسدود‌شدن سايت يوتيوب از شبكه اينترنت داخل مصر درخواست شده است، بررسی خواهد شد.
در اين دادخواست همچنين بر ممنوعيت فعاليت پايگاه‌های اينترنتی كه قطعات ويديوئی فيلم موهن به پيامبر(ص) را منتشر كردند، تأكيد شده است.
در اين دادخواست آمده‌ است: نمايش اين فيلم در يوتيوب با تمامی معاهدات و كنوانسيون‌های بين‌المللی كه بر احترام به اديان و حقوق بشر تأكيد دارد، مخالف است.
در اين داخواست همچنين تأكيد شده است: اقدام يوتيوب در پخش اين فيلم و صحنه‌های به نمايش درآمده در آن با جايگاه والای نبی مكرم اسلام(ص) منافات دارد و توهين به مسلمانان مصر و همه كشورهای جهان به شمار می‌آيد.
دادخواست وكيل مصری همچنين حاكی است: هدف از نمايش اين فيلم، تمسخر ساحت مقدس نبی مكرم اسلام(ص) و مخدوش‌كردن چهره مسلمانان بوده است.
captcha