ترویج سبک زندگی قرآنی با حضور مبلغان جوان در آجا
کد خبر: 2620376
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
صالحی‌نسب تأکید کرد:

ترویج سبک زندگی قرآنی با حضور مبلغان جوان در آجا

گروه جامعه: معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: بحث سبک زندگی قرآنی، سالیانه با حضور هزار مبلّغ جوان از حوزه علمیه قم ویژه کارکنان و خانواد‌ه‌های آجا صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌نسب، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی آجا، اظهار کرد: بهترین راه صیانت و حفظ کارکنان، نشر و گسترش فعالیت‌های قرآنی است که در این راستا کارشناسان قرآنی ارتش، بحث و بررسی دقیقی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: این سؤال مهم و اساسی است که سهم ارتش درباره حفظ قرآن چه مقدار است؟ ارتش در حال حاضر 27 هزار فعال قرآنی داد که در ارتش جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند که 20 هزار نفر از این تعداد متعلق به خانواده‌های نیروهای ارتش چه در بخش قرآن و چه در بخش حدیث است.

صالحی‌نسب تأکید کرد: اگر میانگین خانواده‌ها را چهار نفر در نظر بگیریم می‌شود حدود 80 هزار نفر از خانواده‌های ارتش در فعالیت‌های قرآنی و بحث معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) گام بر‌می‌دارند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش درباره برنامه‌های قرآنی آینده این نیرو، عنوان کرد: در نظر داریم تا در مسابقات قرآن سال آینده حفظ تخصصی موضوعی قرآن کریم را که متناسب با وضعیت نظامی‌گری نیروها و برای تقویت روحیه جهادی لازم است، قرار دهیم تا کارکنان آیاتی که متناسب با جهاد و شهادت و آیات اخلاقی را حفظ کنند.

ترویج سبک زندگی قرآنی میان دانشجویان، خانواده‌ها، کارکنان پایور و وظیفه

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار بدیع که در طول این دوره انجام گرفته و استمرار دارد، بحث سبک زندگی قرآنی است که سالیانه هزار مبلّغ جوان از حوزه علمیه قم دعوت می‌شوند و سبک زندگی قرآنی را میان دانشجویان، خانواده‌ها، کارکنان پایور و وظیفه به صورت چهره به چهره ترویج می‌کنند.

صالحی‌نسب ادامه داد: ترویج سبک زندگی قرآنی به صورت چهره‌به‌چهره بازخورد مؤثری داشته و اثرات قابل توجهی نیز در بر داشته است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش درباره راه مأنوس کردن مردم با قرآن کریم، ادامه داد: مقام معظم رهبری یکی از تدابیرشان این است که انس با قرآن را عمومی کنیم و این عمومیت بخشیدن انس با قرآن کریم جزو تدابیر نورانی فرماندهی معظم کل قوا است که اگر ما بتوانیم این را عملیاتی کنیم در کارهایمان موفق شده‌ایم.

وی درباره برگزاری جشنواره احسن‌الحدیث، اظهار کرد: این به صورت سالیانه، یک مرحله در تمامی یگان‌ها و سپس منتخبان آن در مرحله منطقه‌ای شرکت خواهند کرد و سومین مرحله در بخش نیروها است که منتخبان به مرحله چهارم که به میزبانی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

صالحی‌نسب در پاسخ به اینکه آیا نقطه مغفولی در فعالیت‌های قرآنی ارتش مانده است یا خیر؟ یادآور شد: ما تمام تلاشمان بر این است که فعالیت‌های قرآنی ارتش به صورت وسیع و گسترده و فراگیر در تمامی بخش‌های خانواده‌ها، فرزندان، کارکنان پایور و وظیفه در بخش قرآن و حدیث انجام گیرد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش عنوان کرد: در نظر داریم در آینده نزدیک، نخبگان قرآنی ارتش را که بازنشسته شده‌اند، دعوت کنیم و با برگزاری جلسات گوناگون از فکر آنها استفاده کنیم و روند بهتر فعالیت‌های قرآنی را بهبود بخشیم.

captcha