لحظه‌ای دست از حمایت مردم فلسطین بر نمی‌داریم/ بروز ثمرات صدور انقلاب
کد خبر: 2831691
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
علی‌اکبر ولایتی:

لحظه‌ای دست از حمایت مردم فلسطین بر نمی‌داریم/ بروز ثمرات صدور انقلاب

گروه سیاسی: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: افتخار می‌کنیم که حامی مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین هستیم؛ هر چند آن‌ها از برادران اهل تسنن ما هستند اما جریان انقلاب اسلامی پیش از پیروزی از آنها حمایت کرده و امروز نیز لحظه‌ای دست از حمایت برنمی‌داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل امروز، سه‌شنبه، 21 بهمن‌ماه در کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی میهمانان خارجی سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اولین و تنهاترین انقلاب برخواسته از جهان اسلام و جهان سوم است که همه اجزای آن متعلق به جهان اسلام و مسلمانان دارد، گفت: در تاریخ معاصر دو انقلاب رخ داده بود که یکی مربوط به انقلاب کبیر فرانسه و دیگری متعلق به انقلاب اکتبر روسیه بود.
وی افزود: انقلاب کبیر فرانسه منادی آزادی و انقلاب روسیه منادی عدالت بود اما نتیجه این دو انقلاب استعمار و فشار بر روی کشورهای جهان سوم و جهان اسلام بود.
ولایتی با اشاره به دو قطبی شدن جهان بعد از این دو انقلاب گفت: بعد از این دو رویداد، انقلابی در جهان رخ نمی‌داد مگر اینکه به غرب یا شرق وابستگی داشت اما انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی، نه غربی» و نفی سلطه بیگانگان شکل گرفت؛ در حالی‌که بسیاری بر این مسئله تأکید داشتند که با روسیه کنار بیایید اما امام خمینی(ره) هیچ‌گاه از این شعار عقب‌نشینی نکردند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بنده به عنوان فردی که 16 سال سمت وزیر امور خارجه را بر عهده داشتم، تأکید می‌کنم که همواره امام(ره) و رهبری این سیره را حفظ کردند و حتی به من توصیه کردند که مبادا به‌گونه‌ای عمل کنیم که شائبه تمایل به شرق یا غرب به وجود بیاید.
وی با بیان اینکه با گذشت زمان نظریه امام مبنی بر توانایی کشورها بر حفظ استقلال خود بیشتر تأیید می‌شود، گفت: این امر تنها نیاز به استقامت و پایداری دارد؛ اگر معتقد به قاعده نفی سبیل هستیم چاره‌ای جز توجه به شعار «نه شرقی؛ نه غربی» نداریم.
ولایتی همچنین اظهار کرد: در جریان فلسطین نیز عده‌ای چپ‌گرا و عده‌ای راست‌گرا بودند اما زمانی توانستند به پیروزی برسند که به اسلام روی آوردند؛ غزه که با امکانات محدود و تحت محاصره شدید بود توانست به پیروزی‌های پی در پی دست پیدا کند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به ویژگی‌های مشترک انقلاب فرانسه و روسیه گفت: این دو با خدا و ارزش‌های الهی و معتقدان و موحدان مبارزه کردند در حالی‌که انقلاب اسلامی برعکس این دو انقلاب عمل کرد و مردم را به خداوند و ارزش‌های الهی معطوف ساخت.
وی با اشاره به توفیق عراق، سوریه و یمن برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان گفت: اگر گروه‌های اسلامی که هدف مشترکی دارند، توانستند ید واحده باشند و در برابر نفوذ آمریکا و مرتجعین منطقه بایستند، حاصل صدور پیام انقلاب اسلامی بود.
ولایتی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای گمان می‌کردند صدور انقلاب با اسلحه خواهد بود، اما انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود که با فکر و اندیشه صادر می‌شد همانطور که این انقلاب نیز با فکر امام خمینی(ره) صادر شد که مهم‌ترین پیام آن دعوت به ارزش‌های اسلامی، نجات از سلطه و وحدت بین مسلمانان بود.
وی با اشاره به اهداف گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگویی مطرح کرده است که آمریکا گروه‌های تروریستی را برای مشوه کردن چهره اسلام در جهان ایجاد کرد؛ امروز می‌بینیم که گروه‌های تروریستی به نام اسلام بدترین جنایات را انجام می‌دهند و جالب اینجاست که تصاویر این جنایات به وضوح از رسانه‌های غربی پخش می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام طرفداران داعش را منافق توصیف کرد و افزود: همانطور که صفات منافقون در سوره بقره آمده، این افراد نیز ظاهر اسلامی دارند اما سر بچه‌ها را می‌برند؛ رفتار آنها اسلامی نیست چرا که اسلام دین رحمانیت است.
وی با اشاره به فشار بیش از حد به دختران و زنان مسلمان محجبه در کشورهای غربی گفت: پیش از این کشورهای اسلامی نگران نفوذ فرهنگ غربی به کشورهای خود بودند اما امروز کشورهای غربی نگران گسترش ارزش‌های اسلامی در کشورهای خود هستند.
ولایتی به آمارهای ارائه شده در مورد گرایش مردم به دین اسلام پرداخت و اظهار کرد: هیچ دینی همچون اسلام با چنین سرعتی نتوانسته در بین مردم گسترش یابد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: در کشورهای آفریقایی هرچند مسیحیان هزینه زیادی برای ساخت کلیسا و مدارس مسیحی کرده‌اند، اما طبق آمار روزانه 2 نفر به مسیحیت و 15 نفر به اسلام گرایش پیدا می‌کنند؛ در چنین شرایطی گروهی افراطی شکل می‌گیرد که دختران محصل را می‌دزدند و می‌فروشند و یا می‌کشند.
ولایتی با بیان اینکه دست بیگانگان پشت گروه‌های افراطی دیده می‌شود، گفت: وظیفه ماست که با جریان‌هایی که در پی احیا و تقویت این تفکر هستند مبارزه کنیم و چهره واقعی اسلام را به جهانیان بشناسانیم.
وی تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که حامی مسلمانان و اسلام و مردم مظلوم فلسطین هستیم؛ هر چند مردم فلسطین از برادران اهل تسنن ما هستند اما جریان انقلاب اسلامی پیش از پیروزی از آنها حمایت کرده و امروز نیز لحظه‌ای دست از حمایت برنمی‌داریم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مسئله هسته‌ای ایران بهانه‌گیری غرب است، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که استفاده از سلاح هسته‌ای حرام است؛ هدف ایران از تقویت نیروی هسته‌ای خود برای استفاده آینده جهان اسلام از این نیرو است.
وی گفت: چند روز پیش ماهواره‌ای که جمهوری اسلامی در مدار زمین قرار داد، افتخاری برای جهان اسلام بود چرا که نشان داد جوانان اسلامی می‌توانند با تکیه بر قدرت لایزال الهی و استعدادهای خود به این توانایی دست پیدا کنند.
ولایتی خاطرنشان کرد: زمانی که اروپا در دوره قرون وسطی زندگی می‌کرد، دوران هزار ساله تمدن اسلامی در اوج خود قرار داشت و امروز نیز لازم است با ایستادگی در برابر فشارها به احیای تمدن اسلامی بپردازیم.

captcha