آموزش ۲۰ هزار نفر تاکنون در جامعةالقرآن آذربایجان شرقی/ حضور پررنگ‌ بانوان هنرمند قرآنی
کد خبر: 3314426
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کمالی عنوان کرد:

آموزش ۲۰ هزار نفر تاکنون در جامعةالقرآن آذربایجان شرقی/ حضور پررنگ‌ بانوان هنرمند قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش خواهران و خردسالان جامعةالقرآن‌الکریم ضمن تاکید بر حضور پررنگ بانوان هنرمند قرآنی اظهار کرد: تاکنون ۲۰ هزار نفر در شعب این موسسه در سطح استان آذربایجان شرقی آموزش دیده‌اند.

پروانه کمالی، مدیرکل آموزش خواهران و خردسالان جامعةالقرآن‌الکریم‌ واهل البیت(ع) در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی با اشاره به پیشینه غنی و پربار این مؤسسه اظهار کرد: بیش از 20 سال از فعالیت جامعةالقرآن می‌گذرد که می‌توان گفت فعالیت حرفه‌ای آن نیز دارای سابقه 15 ساله است.

فعالیت 700 شعبه جامعةالقرآن‌الکریم در سطح کشور
وی افزود: این مؤسسه قرآنی در سال 81 تعداد شعب خود را به 30 شعبه افزایش داد تا اینکه امروز مفتخریم که اعلام کنیم 700 شعبه از این مؤسسه قرآنی درقالب نهادهای آموزش قرآن به خواهران و خردسالان درتمام استان‌ها و شهرستان‎های کشور به فعالیت می‌پردازند.

کمالی با بیان اینکه واحد برادران مؤسسه با دارا بودن 200 شعبه در اقصی‌نقاط کشور به‌طور مجزا از واحد خواهران اداره می‎شود، ادامه داد: سیاستگذاری برنامه‎ها و اجرای راهبردی اصول آموزشی و همچنین مدیریت امور اداری و مالی از مرکز قم اعمال شده و به شعب نیز ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعةالقرآن همچنین واحد نشریه و بخش انتشارات نیز دارد که به حمدالهی و به‌دلیل کیفیت محتوای کتب منتشر شده، انتشارات این مجموعه سالهاست که به‌طور متوالی به‌عنوان انتشارات برتر در کشور شناخته و معرفی می‌شود. در بخش نشریه نیز مقالات قرآنی و علوم بین‌رشته‌ای قرآن چاپ و جهت استفاده مربیان، مدیران و قرآن‌آموزان سراسر کشور درسطح ملی توزیع می‌شود.

راه‌اندازی بخش تخصصی قرائت برای حضور فارغ‌التحفیظان
این فعال قرآنی گفت: از دیگر موفقیت‎‌ها و توجهات خاص مؤسسه جامعةالقرآن، راه‌اندازی بخش تخصصی قرائت در مرکز و شعب این نهاد بود تا افرادی که فارغ‌التحفیظ می‌شوند با حضور در دوره‌های تخصصی قرائت، به محفوظات خویش جلوه و رنگ و لعاب بیشتری بخشند.

وی اضافه کرد: این مؤسسه قرآنی جهت کشف و رشد استعدادهای خردسالان در زمینه فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه‌ای به مدارس پیش‌دبستانی و دوره‎‌های دیگر داشته و با راه‌اندازی بخش «ستاد امور مدارس در جامعةالقرآن» در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی همچنین با اشاره به بخش تربیت مدرس و مربی قرآن در آن مجموعه، افزود: این مهم به‌طور منظم و تنظیم‌شده در طول سال برگزار می‌شود؛ به‌نحوی که فعالیت دراین بخش از نیمه فروردین هر سال آغاز شده و تا پایان اسفند به‌صورت ادواری و بنا به نیاز مؤسسه ادامه می‌یابد.

کمالی گفت: به حول و قوه الهی و با عنایات ویژه حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) اقبال عمومی به این مؤسسه بسیار چشمگیر بوده و خروجی‌های آن با تربیت و پرورش قرآن‌آموزانی که نه‌تنها در مسابقات قرآنی بلکه در نوع سبک زندگی خود نیز خوش می‌درخشند، قابل مشاهده و صحه‌گذاری است.

برپایی شعبه در کشورهای اروپایی و آسیایی
مدیرکل آموزش خواهران و خردسالان جامعةالقرآن‌الکریم اظهار کرد: خوشبختانه روز به روز بر تعداد شعب جامعةالقرآن و درخواست برگزاری دوره توسط این نهاد از تمام استان‌های کشور و دیگر کشورهای دنیا افزوده می‌شود، چنانچه از سال‌های گذشته تاکنون از کشورهایی نظیر تایلند، مالزی، اندونزی، پاکستان، هند، کویت، بحرین، کربلا، نجف و حتی کشورهای اروپایی همچون تگزاس، آمریکا و کانادا درخواست برگزاری دوره‌های آموزش قرآن و تربیت مربی داشته‌ایم که بعدازاین آموزش‌ها، افراد متقاضی شعبه‌ای از این مؤسسه قرآنی را در کشور خود دایر کرده و تحت‌نظر این نهاد به فعالیت می‌پردازند.

وقوع انقلاب قرآنی در استان آذربایجان شرقی به برکت تأسیس شعبه جامعةالقرآن والکریم
وی تأکید کرد: تأسیس و راه‌اندازی شعبه جامعةالقرآن آذربایجان شرقی نیز از ابتدای امر با استقبال بی‌نظیر مردمان ولایتمدار و قرآن‌دوست این منطقه روبه‌رو شد، به طوری‌که امروز فقط در سطح شهر تبریز، 10 منطقه و 22 شعبه، در سطح استان 27 شعبه به امر آموزش قرآن برای خواهران و خردسالان همت می‌گمارند که تنها شعبه الغدیر تبریز تاکنون به‌طور میانگین 5 هزار و دیگر شعبات درسطح استانی 20 هزار قرآن‌آموز تحویل جامعه داده‌اند که به‌واقع نوعی انقلاب قرآنی محسوب می‌شود.

کمالی مؤفقیت بخش خواهران جامعةالقرآن در بحث آموزش‌های قرآنی را به مراتب بیشتر از بخش برادران دانست و ادامه داد: دلیل این امر نیز اشتیاق افزون‌تر بانوان به یادگیری آموزش‌های قرآنی نسبت به مردان است.

دختران و مادران با روی آوردن به آموزش‌های قرآنی سعادت دنیوی و اخروی خودرا فراهم آورند
وی تصریح کرد: اگر هم گفته می‌شود که حضور خواهران در مسابقات قرآن کمرنگ‌تر و یا ضعیف‌تر از برادران است، بیشتر به خاطر وجود اساتید قرآنی متبحر و مجرب آقا و عدم بهره‌گیری بانوان از جلسات آموزشی آنان است و اینکه مسابقات کشوری قرآن آقایان نمود بیشتری دارد و همچنین ازسویی امکان پخش عمومی مسابقات قرآن خواهران به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد.

کمالی با تأکید براینکه استعدادهای بانوان در ارائه هنرهای قرآنی کم از آقایان نیست، گفت: بارها شاهد بوده‌ایم که بانوان هرگاه فراغت بیشتری از رسیدگی به امور زندگی یافته و به یادگیری قرآن پرداخته‌اند، مؤفقیت‌های چشمگیرتر و حائز اهمیت‌تری نسبت به مردان کسب کرده‌اند که می‌طلبد تمام دختران و مادران باهویت و اصیل ایرانی با پرهیز از پرداختن به هرگونه امور پوچ و بیهوده، به آموزش‌های نجات‌بخش قرآنی روی آورده و سعادت دنیوی و اخروی خود را از این طریق فراهم آورند.

captcha