راه‌اندازی ایستگاه‌ پاسخ‌گویی به مسائل شرعی در امکان عمومی بیرجند
کد خبر: 3318445
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

راه‌اندازی ایستگاه‌ پاسخ‌گویی به مسائل شرعی در امکان عمومی بیرجند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ایستگاه‌ پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و مذهبی در امکان عمومی بیرجند راه‌اندازی می‌شود، افزود: از پنجم تیرماه جاری در نخستین ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی در پارک توحید بیرجند فعال می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در نشست هماهنگی اجرای تذکرلسانی در بیرجند از اجرای طرح طلایه‌داران در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سازماندهی گروه‌های تذکرلسانی در سطح شهرها و روستاها در دستور کار قرار دارد.



وی با بیان اینکه یکی از تکالیف نظام اسلامی اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: همه آحاد این نظام و به‌ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی بازوان اجرایی این فریضه مهم الهی هستند.



مقابله با روزه‌خواری را از جمله برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: در روزهای آینده گروه‌های تذکرلسانی در جاده سلامت حضور خواهند داشت.



لطفیان با اشاره به اینکه براساس بررسی صورت گرفته در سطح شهر بیرجند آسیب‌‎های اجتماعی کمتری به نسبت دیگر مراکز استان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: به‌منظور اجرای طرح تذکرلسانی گروه‌های مختلف اعم از خواهر و برادر آموزش‌های لازم حقوقی و اجرایی لازم را فراگرفته‌اند.



وی با بیان اینکه ایستگاه‌ پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و مذهبی در امکان عمومی بیرجند راه‌اندازی می‌شود، افزود: از پنجم تیرماه جاری در نخستین ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی در پارک توحید بیرجند فعال می‌شود و در دیگر پارک‌ها نیز از ظرفیت‌های مردمی و مساجد استفاده می‌کنیم.



مژگان شریفی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه از سال‌های قبل برنامه‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر در این مدیریت پیگیری شده است، گفت: وظایف امور بانوان و خانواده نیز تحکیم و تعالی بنیان خانواده است.



وی از آمادگی این اداره‌کل برای تشکیل‌ گروه‌های تذکرلسانی خبر داد و بیان کرد: آمادگی داریم با همکاری بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، گروه‌های تذکرلسانی تشکیل و در راستای امر به معروف و نهی از منکر مأموریت‌های لازم را اجرایی کنند.



مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در بخش آموزش به کودکان و نوجوان را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: آمادگی داریم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان نشست‌های با حضور بانوان در راستای تعالی بنیان خانواده‌ها برگزار کنیم.

captcha