عاشورا تنها یک مرثیه نیست؛ ابعاد مهمتری از واقعه انسان‎ساز کربلا را به مردم نشان دهیم
کد خبر: 3388688
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
حجت‌الاسلام ناصری‌پور:

عاشورا تنها یک مرثیه نیست؛ ابعاد مهمتری از واقعه انسان‎ساز کربلا را به مردم نشان دهیم

گروه جامعه: معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کربلا تنها یک مرثیه نیست و مجموعه از درس‎های عقلانی، جهادی و عاطفه است، گفت: ما در این موضوعات باید اطلاع‎رسانی دقیقی کنیم.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور، معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره اینکه پرداختن به سبک زندگی عاشورایی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در محرم امسال مورد بررسی قرار خواهیم داد،‌ گفت: ما در بحث ادب، عالی‎ترین شأن را در کربلا از علی اکبر(ع) می‎بینیم؛ چراکه رفتار ایشان و اتفاق متقابلی که بین این حضرت و اباعبدالله(ع) می‎افتد و حتی رفتار ایشان با عموی بزرگواراشان حضرت عباس(ع)، می‎تواند برای جوانان امروز درس‎آموز باشد.

وی در ادامه با اشاره به درس بزرگی که «حر» در مورد توبه و بخشیدن به جامعه امروز می‎دهد، افزود: در بحث توبه، کارکردی که حضرت حر و فرزند و بردارشان داشتند می‎تواند برای ما بسیار درس‎آموز باشد. این افراد در اوج غیرقابل قبول بودن تصور بشر، نسبت به اینکه توبه آنها قبول خواهد شد یا خیر، مورد بخشش و رحمت اباعبدالله قرار می‎گیرند و این اتفاق صورت می‎گیرد تا جایی که بعنوان شهید، مورد تکریم حضرت اباعبدالله(ع) قرار می‎گیرند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به درس‎هایی که می‎توان از وقایع عاشورا گرفت، تصریح کرد: این موارد نشان می‎دهد که ما در این موضوعات باید اطلاع‎رسانی دقیقی کنیم و به مردم آنها را بشناسانیم و ابعاد مهمتری را به مردم در رابطه با این واقعه بزرگ و انسان‎ساز نشان دهیم.

پرداختن به سبک زندگی عاشورایی

حجت‌الاسلام ناصری‌پور با تاکید بر اینکه کربلا تنها یک مرثیه نیست و مجموعه از درس‎های عقلانی، جهادی و عاطفه است، بیان کرد: در حوزه درس‎های بزرگ عاشورا امروزه بیشتر در جامعه ما و در طول سال‎های گذشته به موضوع عاطفه پرداخته شده است، لذا امیدواریم پرداختن به سبک زندگی عاشورایی آغازی باشد برای اینکه موضوعات دیگر را هم رصد کنیم.

وی در پایان با اشاره به برنامه‎های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای ماه محرم و صفر افزود: از ظهر چهارشنبه گذشته ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر شهرداری تهران با برافراشتن پرچم حرم مطهر امام حسین(ع) در میدان امام حسین آغاز شده که این برنامه‎ها به پنج دهه تقسیم می‎شود.

captcha