تابلوی «حضرت زینب»؛ سمبل مظلومیت بانوی صبر و استقامت
کد خبر: 3389194
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
در موزه آستان قدس نمایش داده می‌‌شود؛

تابلوی «حضرت زینب»؛ سمبل مظلومیت بانوی صبر و استقامت

گروه هنر: تابلوی حضرت زینب(س) اثر استاد مهدی فرخی در که موزه آستان قدس نگهداری می‌شود، مظلومیت بانوی صبر و استقامت را به تصویر کشیده است.

جمشید امیریان، مسئول گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی اظهار کرد: مهدی فرّخی در سال 1359 در شهرستان تربت‌حیدریه واقع در استان خراسان رضوی به دنیا آمد، پدرش از اهالی تئاتر بود که خود در پرورش ذوق هنری او مؤثر افتاد.

وی در خصوص نحوه طراحی و شکل گیری تابلو حضرت زینب(س) ابراز کرد: استاد مهدی فرخی، این تابلو را به سبک سمبولیسم و با بهره‌گیری از تکنیک هنری اکریلیک روی مقوای بدون اسید به تصویر کشیده است.

امیریان ضمن اشاره به این مطلب که استاد فرخی آثار دیگری را نیز به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده است، برخی ویژگی‌های ظاهری این اثر نفیس را تشریح کرد و گفت: تابلوی حضرت زینب(س) در ابعاد 70 در 115 سانتی‌متر در سال 1381 خلق شد و استاد فرخی آن را به موزه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

وی با توصیف اثر ارزشمند سمبولیک فرّخی بیان کرد: در این تابلوی هنری، معصومیت عقیلة العرب‏، حضرت زینب(س) که بانوی عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بنى هاشم است، به تصویر کشیده شده و احساس ایمان و آرامش را به وجود بیننده منتقل می‌کند.

مسئول گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی دارای چهار طبقه و گنجینه‌های موزه تاریخ حرم رضوی، گنجینه سکه، گنجینه تمبر، گنجینه اسکناس، گنجینه هنرهای تجسمی، گنجینه آبزیان، گنجینه نجوم، گنجینه ساعت، گنجینه مدال، گنجینه سلاح، گنجینه ظروف است، افزود: زائران و مجاوران حرم رضوی می‌توانند در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 18 و جمعه‌ها از ساعت 8 الی 13 از این مرجموعه هنری و تاریخی در محل صحن کوثر دیدن کنند.

captcha