بیشترین مقاومت برابر امور فرهنگی از سوی چهر‌‌ه‌های این حوزه است
کد خبر: 3472109
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
حجت الاسلام ناصری‌پور:

بیشترین مقاومت برابر امور فرهنگی از سوی چهر‌‌ه‌های این حوزه است

گروه جامعه: سرپرست فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با بیان اینکه بنیادی‌ترین کارهای فرهنگی از خانه‌های فرهنگ آغاز می‌شود گفت: جای تاسف است که در این حوزه بیشترین مقاومت در مقابل کارهای فرهنگی را از سوی چهره‌های فرهنگی می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت الاسلام و‌المسلمین ناصری‌پور در افتتاح نخستین جشنواره دستاوردهای فرهنگی ـ هنری خانه‌های فرهنگی شهر تهران گفت: این جشنواره ماحصل تلاش‌های مدیران مناطق شهر تهران است.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در حوزه فرهنگ جایگاهی دارند متاسفانه اعتقادی به کار فرهنگی ندارند و بیشترین مقاومت‌ در کارهای فرهنگی را از چهره‌های فرهنگی می‌بینیم.

سرپرست فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران ادامه داد: ما در حوزه فرهنگ، سال‌هاست که در جنگ هستیم و فاجعه‌ای که در این حوزه اتفاق می‌افتد، بسیار بحرانی است و اعتقاد دارم بنیادی‌ترین کارهای فرهنگی از همین خانه‌های فرهنگ آغاز می‌شود و لذا تاکید دارم که برای آنها باید کار و تلاش کرد.

ناصری پور با بیان اینکه بعضی از خانه‌های فرهنگی به اندازه هویت یک منطقه اثرگذار هستند گفت: اگر در جریان کار فرهنگی هدف درستی نداشته باشیم و در این زمینه یک دل نباشیم نمی‌توانیم کار را جلو ببریم.

سرپرست فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: باید به فرهنگ نگاه سیستمی داشت و حتما به این شکل نباشد که فعالیت‌ها مانند هم باشند، بلکه فعالیت‌ها باید نتیجه داشته و نتیجه آن مهم است.

ناصری پور خاطرنشان کرد: این جشنواره با فضای بالغ بر 1400 متر و حضور 67 خانه فرهنگ و 3 خانه فرهنگ مشارکتی و با 256 برنامه پیشنهادی تا 19 بهمن ماه دایر خواهد بود.

captcha