20 بهمن‌ماه؛ آخرین روز ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فردوسی مشهد
کد خبر: 3473584
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

20 بهمن‌ماه؛ آخرین روز ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فردوسی مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد آخرین مهلت برای ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فردوسی مشهد را 20 بهمن‌‌ماه اعلام کرد.

مسعود فتاح‌زاده، کارشناس امور قرآنی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: آئین افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، سه‌شنبه، 20 بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتي، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و تلاوت آیات وحی توسط سعيد طوسي، قاري بين‌المللي قرآن کریم برگزار می‌شود.

کارشناس امور قرآنی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این جشنواره در قالب محفل باشكوهي و در راستای بزرگداشت قاريان سفركرده مشهدي، در سی و شش رشته با موضوعات قرآنی و در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی، هنری و فن‌آوری برنامه‌ریزی شده است.

وی ضمن تشریح بخش‌ها و رشته‌های این جشنواره گفت: بخش شفاهی شامل رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ سه 3 جزء پیوسته(فقط مرحله دانشگاهی)، حفظ پنج جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 20 جزء اول و حفظ کل می‌شود.

فتاح‌زاده ادامه داد: بخش کتبی، رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، احکام، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره‌ معصومین(ع) را شامل می‌شود، همچنین در بخش پژوهشی علاقه‌مندن می‌توانند در سه رشته تلخیص کتاب، نقد و بررسی کتاب و مقاله‌نویسی به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: در بخش ادبی نیز علاقه‌مندان می‌توانند در رشته‌های شعر قرآن و عترت، داستان قرآن و عترت، نمایش‌نامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی شرکت کنند. ضمن اینکه در بخش هنری رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ قرآن و عترت، عکس قرآن و عترت، تذهیب قرآن، فيلم کوتاه قرآن و عترت، معرق قرآن و عترت، پويانمايي قرآن و عترت، طراحي پوستر قرآن و عترت، تواشیح برادران، تصویرگری آیات و قصص قرآنی برای رقابت علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است.

کارشناس امور قرآنی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد آخرین مهلت برای ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فردوسی مشهد را 20 بهمن‌‌ماه اعلام و تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت فرهنگی و اجتماعی www.faum.ir و تکمیل فرم ثبت‌نام برای حضور در این جشنواره اعلام حضور کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند جهت دریافت خبرهای جشنواره به کانل تلگرامی جشنواره به نشانی https://telegram.me/JQE31 بپیوندند، گفت: بنابر اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، مرحله دانشجویی این جشنواره تا نیمه اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
captcha