موزه بزرگ خاورمیانه؛ نگینی در قلب مشهدالرضا(ع) با 18 هزار مترمربع مساحت
کد خبر: 3479153
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
سیاحت و زیارت در قاب ایکنا/

موزه بزرگ خاورمیانه؛ نگینی در قلب مشهدالرضا(ع) با 18 هزار مترمربع مساحت

گروه هنر: موزه بزرگ خراسان با زیربنایی نزدیک به 18 هزار متر مربع در مجموعه فرهنگی ـ تفریحی کوهسنگی مشهد واقع شده؛ ساختمان این موزه در 12 طبقه ساخته شده و فاز اول آن در بهمن‌ماه سال 1393 همزمان با جشن‌های دهه فجر افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، موزه یکی از زیباترین و کاریزماتیک‌ترین مکان‌هایی است که هر فردی علاقه به آن دارد و مسلما در هر کشوری موزه جزو میراث بزرگ آن کشور به حساب می‌آید لذا برای شناخت فرهنگ و تاریخ و تمدن یک ملت می‌توان از موزه آن شهر یا کشور دیدن کرد.
هر ساله زائران زیادی از داخل و خارج کشور به مشهدالرضا(ع) سفر می‌کنند، به اماکن‌های مختلف زیادی می‌روند و در این میان عده‌ای هم به موزه  و مراکز تاریخی و باستانی سری می‎زنند.
قبل عید/ موزه
در این میان مشهدالرضا(ع) که سالانه پذیرای زائران بسیاری از زائران خارج و داخل کشور است، موزه‌های بزرگی در قلب آن نهفته است که بعضی از آن‌ها به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده و از بین رفته‌اند و بعضی دیگر هم‌چنان پابرجا مانده‎اند، از همین رو مهم‌ترین آن دو موزه آستان قدس رضوی و موزه بزرگ خاورمیانه است که به صورت اجمالی به معرفی موزه خاورمیانه می‌پردازیم.
موزه بزرگ خراسان با زیربنایی نزدیک به 18 هزار متر مربع در مجموعه فرهنگی ـ تفریحی کوهسنگی مشهد واقع شده است، ساختمان این موزه در 12 طبقه ساخته شده و فاز اول آن در بهمن‌ماه سال 1393 همزمان با جشن‌های دهه فجر افتتاح شده است.
قبل عید/ موزه
موزه خاورمیانه مشهد؛ وام گرفته از کلات نادری
این موزه دارای گنجینه یا مخزن اشیاء، تالارهای تخصصی اشیاء، تاریخی و مردم شناسی، بخش امور اداری و قسمت ویژه علم کیهان‌شناسی، کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه‌های مرمت اشیاء تاریخی است، طرح کلی بنا از عمارت خورشید در کلات نادری الهام گرفته و این طرح در قامت یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های خاورمیانه تحقق یافته است.
قبل عید/ موزه
موزه بزرگ خراسان با نمای زیبایی که بی‌شباهت به قلعه کریم خان‌زند در شیراز نیست، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های خاورمیانه به شمار می‌رود که در قلب مشهدالرضا(ع) در بوستان کوهسنگی واقع شده، این موزه می‌تواند خاطرات خوشی را برای علاقه‎مندان، زائران و مجاوران در ایام نوروز رقم بزند.
یادآور می‌شود، بازدید از این موزه بزرگ در حال حاضر برای عموم رایگان و ساعات بازدید از آن همه روزه از ساعت 8 صبح تا 14 بعدازظهر است.
مطالب مرتبط
captcha