قاری و حافظ نباید دغدغه‌ای جز برنامه قرآنی داشته باشد
کد خبر: 3483671
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
با قاریان در نوروز 95؛

قاری و حافظ نباید دغدغه‌ای جز برنامه قرآنی داشته باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ بین‌المللی قرآن ضمن اشاره به کمبودها و کاستی‌های موجود در حمایت از جامعه قاریان و فعالان قرآنی گفت: پیشنهاد من به مسئولان رسیدگی و حمایت معنوی و مادی از قاریان است به گونه‌ای که یک قاری دغدغه‌ای به جز برنامه‌های قرآنی‌اش نداشته باشد.

مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی و مدرس قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از خراسان رضوی، از بی توجهی مسئولان به جامعه قرآنی و فعالیت‌های قاریان انتقاد کرد و ادامه داد: بستر لازم برای انتقال تجربیات قاریان با تجربه به نسل‌های بعد فراهم نشده است و مسئولان در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام نمی‌دهند.
این مدرس قرآن با اشاره به دیگر کاستی‌ها و کمبودهای موجود در زمینه فعالیت‌های قرآنی، عنوان کرد: پیشنهاد من به مسئولان رسیدگی و حمایت معنوی و مادی از قاریان است به گونه‌ای که یک قاری دغدغه‌ای به جز برنامه‌های قرآنی‌اش نداشته باشد. علاوه بر این باید قاریان به جامعه معرفی شوند و از آن‌ها به عنوان نخبگان قرآنی حمایت شود.
حسنی از بی‌توجهی به تولیدات قرآنی انتقاد کرد و گفت: بنده کل قرآن را به صورت ترتیل با هزینه شخصی قرائت کرده‌ام و نزدیک به چهار میلیون تومان برای اجاره استودیو هزینه کرده‌ام اما کسی این اثر را از من نخرید و برای سرمایه گذاری و پشتیبانی مالی از آن نیز کسی حاضر به همکاری نشد.
وی به بهترین و بدترین خاطرات سال 94 اشاره و عنوان کرد: شهادت حاج محسن حاجی حسنی کارگر و از دست دادن حمیدرضا عباسی در سانحه رانندگی، از بدترین خاطرات سال گذشته بودند و موفقیت حافظان خراسانی در مسابقات کشوری و انتخاب آقای مجتبی فرد فانی، حافظ مشهدی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات استکهلم از بهترین خاطرات سال 94 است.
این مدرس و حافظ قرآن به فعالیت‌های قرآنی خود در سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، داوری مسابقات قرآن، کار تبلیغ و ترویج مفاهیم قرآنی و چاپ دو کتاب از جمله برنامه‌های قرآنی من برای سال آینده است.
این حافظ بین‌المللی کشورمان در پایان عنوان کرد: در سال 94 نیز دو کتاب بنده از سوی جامعه قاریان به چاپ رسید و برای سال آینده هم ان‌شاءالله کتابی با موضوع اختلاف قرائت به چاپ می‌رسانم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۲ - ۱۴:۲۴
0
1
در جامعه ای که موسیقی حرام ترویج پیدا کند، از صدا و سیمای آن کشور پخش شود قطعا دلها به سمت قرآن متوجه نخواهد بود.
captcha