به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، علی قناویزچی، مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: با توجه به حضور سالانه 25 میلیون زائر داخلی و 2.5 میلیون نفر زائر خارجی
مشتاق به زیارت مرقد امام هشتم(ع) مشهد به قطب گردشگری و دومین کلانشهر
مذهبی مطرح است.
قناویزچی با بیان اینکهاین حجم ورودی زائر به یک شهر نیازمند اطلاعرسانی و ارائه
محصولات و خدمات گردشگری به صورت لحظه به لحظه است، اظهار کرد: یکی از این
ابزارهای اطلاعرسانی و ارج نهادن به زائران ارجمند امام مهربانیها، تلفن
ملی راهنمای زائر است که از طریق خطوط تلفن که یکی از رایجترین و در
دسترسترین ابزارهاست، ارائه میشود.
وی با اشاره به مرجع بودن تلفن ملی راهنمای زائر با شماره ۰۹۶۳۰۸ ادامه داد: اپراتورهای مرکز تلفن ملی به سئوالات زائران به دو زبان انگلیسی و عربی نیز پاسخگو هستند که این بستر در هیچ مرجع اطلاعرسانی تلفنی در مشهد مشابه ندارد.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد افزود: اپراتورهای این مرکز با دستیابی به پایگاه داده قوی اطلاعات و اینترنت در جهت برطرف کردن نیاز زائران اطلاع رسانی در زمینههای مختلف را در دستور کار دارند.
وی بیان کرد: تمامی سؤالات مسافران و گردشگران در زمینههای اسکان زائران، بازارها و مراکز خرید، حمل و نقل، اماکن مذهبی، رستوران و مراکز پذیرایی، آخرین وضعیت آب و هوایی جادهها و دیگر اطلاعات شهر مشهد را جواب داده میشود.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد افزود: راهنمایان زائر در مرکز تلفن ملی به فراخور رده سنی مخاطبان و تمایلات آنها اطلاعات مورد نیاز را درباره جاذبههای گردشگری و مراکز تفریحی یا تاریخی در اختیار آنها قرار میدهند.
وی با اشاره به اینکه قلمرو فعالیت تلفن ملی از مبدا سفر تا مقصد نهایی یعنی مشهد را در برمیگیرد، افزود: اگر زائری عزم و نیت سفر دارد، توصیه میکنیم با این تلفن تماس بگیرد، تا از همان ابتدای راه ضمن دریافت اطلاعات مربوط به راهها و آب و هوا، از وضعیت اسکان در شهر مشهد نیز آگاهی پیدا کند.
به گفته مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد، از مزایای تلفن ملی راهنمای زائر این است که این تلفن بدون نیاز به گرفتن پیش شماره در دسترس همگان قرار دارد.
وی با تاکید بر پاسخگویی 24 ساعته تلفن ملی در ایام نوروز به مسافران، ادامه داد: قابلیت پاسخگویی به زبانهای خارجی، هدایت و راهبری زائر و صرفهجویی در وقت و هزینه زائران و کاهش فاصله میان انتظارات و تجربه حاصل از سفر از دیگر مزایای استقاده از این تلفن ملی است.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد تاکید کرد: سال گذشته برای اولین بار در مرکز تلفن ملی زائر طرح ویژه جهاد خدمت نیز با نام سامانه «خادمان افتخاری حریم رضوی» نیز ساماندهی شد.