تشرف بیش از سه هزار زائر خارجی به بقعه امامزادگان شهرستان نیشابور
کد خبر: 3485313
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
در طول ایام نوروز صورت گرفت؛

تشرف بیش از سه هزار زائر خارجی به بقعه امامزادگان شهرستان نیشابور

گروه اجتماعی: مسئول فرهنگی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) ابراز کرد: در ایام طرح آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) شهرستان نیشابور بیش از سه هزار زائر خارجی به این بقعه متبرکه مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام بهمن ثمره‌میرزایی، مسئول فرهنگی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) نیشابور ابراز کرد: بیش از سه هزار زائر خارجی از 12 کشور دنیا در طول اجرای طرح آرامش بهاری به زیارت بقعه متبرکه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) مشرف شدند.
مسئول فرهنگی بقعه متبرکه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) اضافه کرد: این زائران از کشورهای لبنان، بحرین، کویت، عراق، ترکیه، تانزانیا، ماداگاسگار، بنگلادش، پاکستان، هندوستان و ... در این آستان مقدس در نیشابور حضور یافتند.
وی با بیان اینکه حجت‌‌الاسلام عابدی، کارشناس مذهبی ویژه زائران خارجی مستقر در این بقعه متبرکه با تسلط به سه زبان عربی، انگلیسی و اسپانیایی در بقعه حضور دارد، تصریح کرد: زائران خارجی در ابتدای ورود خود به بقعه پس از زیارت توسط کارشناس مذهبی ویژه زائران خارجی با این امامزادگان عظیم‌الشان آشنا می‌شوند.
ثمره‌میرزایی با اشاره به اینکه زائران خارجی پس از آشنایی با این امامزادگان واجب‌التعظیم به غرفه‌های مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی راهنمایی می‌شوند، افزود: غرفه کودکان این بقعه نیز جهت حضور کودکان زائران خارجی مهیا شده بود.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از سه هزار زائر ایرانی و خارجی به بقعه متبرکه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) مشرف می‌شوند، اظهار کرد: در طول طرح آرامش بهاری بیش از 51 هزار زائر به آستان مقدس این امامزادگان مشرف شدند که پس از پایان زیارت و بازدید زائران بسته‌های فرهنگی به آن‌ها ارائه شد.
یادآور می‌شود، طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله طی ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرایی می‌شود.
captcha