خیّرین خوزستان یک میلیارد تومان به ساخت مدارس عشایری کمک کردند
کد خبر: 3489839
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

خیّرین خوزستان یک میلیارد تومان به ساخت مدارس عشایری کمک کردند

گروه اجتماعی: رئیس اداره آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه سال 94 خیّرین استان یک میلیارد تومان در آموزش‌وپرورش عشایر سرمایه‌گذاری کردند، گفت: این مشارکت از سوی خیّرین کمک خوبی به آموزش‌وپرورش بوده است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خوزستان،حمید قنبری رئیس اداره آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان در سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آموزش‌وپرورش عشایر استان که امروز یک‌شنبه، 30 فروردین‌ماه در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، با تقدیر از تلاش خیرین مدرسه‌ساز جهت بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق عشایری، اظهارکرد: از سال‌های گذشته مشارکت خیرین در برنامه‌های آموزش‌وپرروش عشایر روند رو به رشد داشته است.

وی با بیان این که سال گذشته خیرین جهت کمک به آموزش‌و‌پرورش عشایر تعهدات خوبی تقبل کردند، افزود: سال 94 خیرین یک میلیارد تومان در آموزش‌وپرورش عشایر استان سرمایه‌گذاری کردند؛ در این میان کمبود اعتبارات یکی از معضلات اصلی مدارس عشایری است و این مشارکت از سوی خیرین کمک خوبی به آموزش‌وپرورش بوده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با اشاره به وضعیت آموزشی در مناطق عشایری تصریح کرد: در استان 14 مرکز شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان عشایر وجود دارد؛ همچنین 530 فضای آموزشی و 590 مدرسه عشایری نیز فعال است که از این تعداد 134 مدرسه خطرآفرین و برخی با قدمت بیش از 100 ساله هستند که وضعیت مناسبی ندارند.

قنبری ادامه داد: همچنین 29 مدرسه نوساز، 66 مدرسه کانکسی، 151 مدرسه چادری و 34 مدرسه استیجاری در آموزش‌وپرورش عشایر استان وجود دارد؛ برنامه‌ریزی شده است 20 مدرسه به‌صورت مشترک با همکاری مؤسسه قلم‌چی در مناطق عشایری استان احداث شود، به‌گونه‌ای که اداره نوسازی 50 درصد و مؤسسه قلم‌چی نیز 50 درصد در احداث این مدارس مشارکت دارند.

وی با اشاره به این‌که مدارس جدیدی در دست احداث است، گفت: همچنین شرکت ملی نفت ایران 20 مرکز آموزشی در مناطق عشایری استان احداث می‌کند؛ همچنین 20 مرکز آموزشی 2 کلاسه و 3 کلاسه توسط قرارگاه غرب کوثر احداث خواهد شد. سفارت ژاپن در ایران نیز 47 هزار یورو جهت ساخت مدارس در مناطق عشایری کمک کرده است؛ گروه جهادی دبیرستان شهید مفید تهران نیز یک مدرسه در مناطق عشایری استان خواهد ساخت.

قنبری عنوان کرد: اکنون اولویت آموزش‌وپرورش عشایر استان تخریب و نوسازی 134 مدرسه فرسوده و برچیدن مدارس چادری است؛ انشعاب آب و گاز، اهدای زمین توسط اهالی برای ساخت مدرسه و احداث خوابگاه مرکزی از موارد بسیار مهم پیش‌روی آموزش‌وپرروش عشایر استان است؛ همچنین بدهی سنگین مراکز آموزشی که شأن مدیران را نازل و به اعتبار فرهنگیان خدشه وارد کرده، از دیگر معضلات آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان است.

captcha