آزمون کتبی متقاضیان تدریس در حوزه‌های علمیه خراسان برگزار شد
کد خبر: 3501514
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

آزمون کتبی متقاضیان تدریس در حوزه‌های علمیه خراسان برگزار شد

گروه اندیشه: آزمون کتبی متقاضیان تدریس در حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، شمالی و جنوبی صبح جمعه 7 خردادماه 95 در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام حسین کندری، مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: آزمون کتبی متقاضیان تدریس در حوزه‌های علمیه خراسان به صورت هماهنگ در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی صبح جمعه 7 خردادماه 95 در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شدو داوطلبانی که حائز 60 درصد نمره این آزمون شوند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد.
حجت‌الاسلام کندری با بیان اینکه در این آزمون 1624 نفر در بخش برادران و حدود 365 نفر در بخش خواهران شرکت کرده‌اند، ادامه داد: از مجموع 1624 نفر برادری که در این آزمون شرکت کرده‌اند، 1120 نفر در حق‌التدریسی سطح یک و سفیران هدایت، 243 نفر در اعزامی سطح یک، 222 نفر در سطح دو و سه و 39 نفر در دروس مهارتی ثبت‌نام کرده‌ و از مجموع این نفرات 116 نفر مربوط به استان خراسان جنوبی و 34 نفر مربوط به خراسان شمالی هستند.
وی همچنین در مورد آمار خواهران شرکت‌کننده در این آزمون، عنوان کرد: از مجموع 365 خواهری که در این آزمون شرکت کرده‌اند، 250 نفر در حوزه حق‌التدریسی سطح یک و سفیران هدایت و پنج نفر نیز در سطح دو و سه ثبت‌نام کرده‌اند و از مجموع این آمار 60 نفر مربوط به استان خراسان جنوبی و 50 نفر مربوط به خراسان شمالی هستند.
وی با اشاره به مراحل جذب اساتید حوزه در این آزمون، تصریح کرد: افرادی که در آزمون کتبی حائز 60 درصد نمره شوند، برای مصاحبه علمی دعوت خواهند شد و در صورتی که در مصاحبه نیز 70 درصد نمره را کسب کنند، به منظور گذراندن کارگاه‌های علمی بدو خدمت معرفی خواهند شد و سپس مجوز موقت تدریس در حوزه‎های علمیه خراسان برای آن‌ها صادر می‌شود.
مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان درباره مکان‌های برگزاری این آزمون نیز گفت: این آزمون در شهر مقدس مشهد برای متقاضیان تدریس در سطوح دو، سه و اساتید اعزامی در مدرسه علمیه عالی نواب، برای متقاضیان تدریس در سطح یک و سفیران هدایت در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و برای خواهران در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برگزار شده است.
وی افزود: آزمون متقاضیان تدریس استان‌های خراسان شمالی و جنوبی، اعم از برادر و خواهر در محل نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این استان‌ها برگزار شده است.
حجت‌الاسلام کندری در خصوص زمان اعلام نتایج خاطرنشان کرد: یکشنبه 20 تیرماه نتایج اولیه این آزمون از طریق سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی  www.hozehkh.com اعلام می‌شود و دوم تا 14 مردادماه به عنوان زمان دعوت به مصاحبه داوطلبان تعیین شده است، اسامی پذیرفته‌گان نهایی نیز یک شهریور 95 مشخص خواهد شد.
مدیر ارزشیابی علمی حوزه علمیه خراسان در پایان هدف از برگزاری این آزمون را شناسایی اساتید توانمند و فاضل برای تدریس در مدارس علمیه استان‌های خراسان عنوان کرد.
captcha