تکذیب برخی اتهامات درباره شبکه ولایت/ افزوده شدن زبان فرانسوی
کد خبر: 3506236
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
رئیس شبکه جهانی ولایت عنوان کرد:

تکذیب برخی اتهامات درباره شبکه ولایت/ افزوده شدن زبان فرانسوی

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس شبکه ولایت با رد برخی شایعات درباره مجوز شبکه ماهواره‌ای ولایت در ایران گفت: تاسیس شبکه ماهواره‌ای در ایران، طبق قانون اساسی ممنوع است از این رو در تمام موارد این اساسنامه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، اشاره‌ای به اینکه این موسسه یک شبکه تلویزیونی است، نشده است.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، امروز 23 خرداد در نشستی خبری با اشاره به فعالیت این شبکه تحت اشراف آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفت: شبکه جهانی ولایت در سال 1389 تاسیس و ثبت شبکه در آمریکا انجام شده و از همان زمان نیز فعالیت این شبکه آغاز شد.
وی افزود: در سال 93 در انگلستان و شهر لندن، این شبکه به ثبت رسید؛ اینکه در برخی از رسانه‎ها به خصوص رسانه‌های معاند، اشاره شده است که برای اولین بار در ایران مجوز تاسیس شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده، کذب محض است.
رئیس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: آیت‌الله‌العظمی مکارم تاکید داشتند که اساسنامه‌ای تنظیم شود که این شبکه موفق، دارای یک پشتوانه علمی و پژوهشی باشد و در ماه 5 اساسنامه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده چنین بندی بیان شده است.
حسینی قزوینی اظهار کرد: تاسیس شبکه ماهواره‌ای در ایران، طبق قانون اساسی ممنوع است از این رو این مجموعه با عنوان موسسه جهانی ولایت فعالیت می‌کند ولی ثبت جهانی آن در لندن با عنوان شبکه جهانی ولایت است.
وی تاکید کرد: در تمام موارد این اساسنامه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است اشاره‌ای به اینکه این موسسه یک شبکه تلویزیونی است، نشده است.
وی افزود: در ابتدای اساسنامه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده ذکر شده است که این اساسنامه به پیشنهاد مدیر جامعه المصطفی بوده است که در این باره باید گفت که اگر مراد این است که رییس جامعه المصطفی این اساسنامه را پیشنهاد کرده چون حتما باید یکی از اعضای شورای عالی این امر را مطرح کند درست است ولی اینکه این اساسنامه به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی باشد درست نیست زیرا با برگزاری بیش از ده جلسه در شورای عالی سیاستگذاری شبکه با نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی بند به بند این اساسنامه تصویب شده است.
وی گفت: برنامه‌های این شبکه به سه زبان فارسی، عربی و هوسا (زبان 400 میلیون آفریقایی) از 7 ماهواره پخش می‌شود و قرار است که در آینده زبان فرانسوی به این زبان‌ها اضافه شود.
captcha