برگزاری مسابقات معارف قرآن با رقابت 3500 مشهدی
کد خبر: 3509480
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

برگزاری مسابقات معارف قرآن با رقابت 3500 مشهدی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم با حضور 3500 متسابق در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سيد جعفر حسینی، مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم با حضور 3500 متسابق در این شهرستان خبر داد.
وی ادامه داد: همزمان با سراسر استان مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم سوم تیرماه با حضور 3500 متسابق در مشهد نیز برگزار می‌شود.
مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضویدر ادامه افزود: در این دوره از مسابقات معارف قرآن که در رده سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود، تعداد دو هزار و 500 بانو و هزار نفر آقا شرکت کرده‌اند که با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام حسینی در خصوص منبع مسابقات اظهار کرد: تفسیر سوره مبارکه یونس از کتاب تفسیر نمونه به عنوان منبع سی و نهمین دوره مسابقات معارف قرآن درنظر گرفته شده است.
وی در پایان گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات معارف قرآن کریم پنج شنبه، سوم تیرماه ساعت 9 صبح در حسینیه امام خمینی(ره) واقع در خیابان فدائیان اسلام برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مرحله کشوری این دوره از مسابقات در رشته معارف همزمان با رشته‌های دیگر در رشت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مرحله کشوری مسابقات اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه در رشت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات 15 مردادماه برگزار می‌شود، ادامه داد: هفته آخر مهرماه آقایان و اوایل مهرماه بانوان در رشته قرائت و حفظ آزمون خواهند داشت، مرحله کشوری سی و نهمین دوره از مسابقات معارف قرآن کریم نيز نهم مهرماه آغاز خواهد شد.
یادآور می‎شود، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی‌ از این مسابقات بازدید می‌کند و در ابتدای این برنامه استاد محمدعلی امهز، قاری برجسته لبنانی به تلاوت می‌پردازد.

captcha