برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد و امامزادگان کاشمر
کد خبر: 3509682
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد و امامزادگان کاشمر

گروه اجتماعی: فرماندار کاشمر با بیان اینکه مراسم احیای شب‌های قدر در کاشمر با محوریت مساجد و امامزادگان برگزار می‌شود، گفت: مراسم شب‌های احیاء در مسجد جامع و امامزادگان سید حمزه (ع)، سید مرتضی (ع)، سید محمد(ع) و آرامگاه شهید مدرس برگزار خواهد شد.

محمدحسن فرهادی، فرماندار کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم شب‌های احیاء در کاشمر اتخاذ شده است، گفت: طی هماهنگی به عمل آمده با شهرداری این سازمان همانند سنوات گذشته با سرویس‌دهی رایگان در مراسم احیاء به شهروندان ارائه خدمات خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اگرچه تمام ایام و لیالی ماه رمضان از یک ویژگی خاصی برخوردار است اما آن مزیتی که در ماه رمضان نسبت به سایر ایام و لیالی آن وجود دارد، شب قدر است،  از همه مردم کاشمر درخواست کرد با حضور یکپارچه خود در محافل و مجالس حضور پیدا کنند تا بتوانیم هر چه بیشتر و بهتر از این خوان گسترده الهی استفاده ببریم.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم شب‌های احیاء به بهترین نحو، گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در کاشمر با محوریت مساجد و امامزادگان برگزار می‌شود.
فرهادی در ادامه با اشاره به اینکه همانند سال‌های گذشته آرامگاه شهید مدرس امسال هم میزبان نمازگزاران عید فطر است، افزود: نماز عید سعید فطر ساعت ۶ صبح به امامت سید قاسم یعقوبی، امام جمعه کاشمر اقامه می‌شود.
وی با اعلام اینکه در تلاش هستیم از برپایی نماز عید سعید فطر در نقاط مختلف شهر جلوگیری شود و همه در آرامگاه شهید مدرس حضور یابند، افزود: اکنون فقط مسئولان پنج مسجد شهر هستند که خودشان نماز عید فطر را به‌طور جداگانه برپا می‌کنند.
فرماندار کاشمر همچنین با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد به مسئولان مؤسسات خیریه اجازه داده نشود صندوق‌های جمع‌آوری فطریه و زکات را در بلوار منتهی به آرامگاه شهید مدرس مستقر کنند، گفت: در این بلوار تنها اداره بهزیستی و کمیته امداد مجاز به گذاشتن صندوق‌های جمع‌آوری فطریه و زکات بوده و از حضور سایر مؤسسات خیریه جلوگیری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مؤسسات می‌توانند صندوق‌های خود را با اخذ مجوز در سایر نقاط شهر بگذارند، عنوان کرد: مسئول ستاد نماز جمعه در این جلسه پیشنهاد داد به مناسبت 5 مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور میدان و یا خیابانی در کاشمر به نام مصلی نام‌گذاری شود.
captcha