اجرایی شدن طرح «زیارت نیابتی» شهدا در روز شهید
کد خبر: 3517235
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

اجرایی شدن طرح «زیارت نیابتی» شهدا در روز شهید

گروه هنر: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح «زیارت نیابتی» شهدا در روز شهید خبر داد و گفت: این طرح مورد استقبال بسیار تولیت آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

سید مجید حسینی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به طرح «زیارت نیابتی شهدا»، اظهار کرد: این طرح مورد استقبال بی‌نظیر تولیت آستان قدس رضوی قرار گرفته است، تعدادی از معاونان آستان قدس هم در این طرح شرکت دارند.
وی در خصوص این طرح عنوان کرد: ما 17 هزار شهید در خراسان رضوی داریم و به ازای هر شهید، یک خادم حرم مطهر رضوی را نایب آن شهید می‌گذاریم؛ فرقی نمی‌کند شهید در کدام شهر مشهد قرار داشته باشد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: ما مشخصات شهیدان از جمله؛ محل دفن و شهادت، را به خادم می‌دهیم؛ آن خادم نماینده یکی از شهیدان خواهد شد  تا هر زمان‌ که برای زیارت به حرم رفت به نیت آن شهید زیارت کند.
اجرایی شدن طرح زیارت نیابتی شهدا در روز شهید
وی تصریح کرد: این فاز اول طرح «زیارت نیابتی به نیت شهدا» است و امیدواریم در سال 95 در روز شهید این طرح را اجرایی کنیم.
حسینی ادامه داد: اگر این طرح در خراسان با موفقیت انجام شود فاز دوم آن به صورت کشوری انجام می‌گیرد؛ ما برای تمام شهدای کشور حتی در دورترین مناطق ایران در پایتخت معنوی جهان اسلام نماینده‌ای تحت عنوان خادم امام رضا(ع) در نظر گرفتیم.
captcha