رقابت حدود 500 متسابق در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی
کد خبر: 3519282
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

رقابت حدود 500 متسابق در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: رقابت حدود 500 متسابق در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در آرامگاه بی‌بی حسنیه شهرستان تربت‌حیدریه از 15 مردادماه آغاز می‌شود.

جعفر حسینی، مدیر امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابراز کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از 15 الی 18 مردادماه در آرامگاه بی‌بی حسنیه شهرستان تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه شهرستان تربت حیدریه، حسن فتحی، فرماندار شهرستان تربت حیدریه و جمعی از مسئولان استانی و مردم این شهرستان حضور دارند.
حسینی ابراز کرد: رقابت‌های این دوره از مسابقات در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، ‌به ترتیب 16، 17 و 18 مردادماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر دنبال می‌شود و در نهایت مراسم اختتامیه نیز 18 مردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
مدیر امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: به جهت همزمانی، 18 مردادماه با روز پنجم ذی‌القعده، روز بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه، اختتامیه همایش استانی تکریم بی‌بی حسنیه نیز همزمان با اختتامیه این دوره از مسابقات در محل آرامگاه این بانوی بزرگ انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، برنامه زمانبندی انجام مسابقات مرحله استانی، مشخص شده و به اطلاع شرکت‌کننده رسیده است، لذا متسابقان می‌توانند از ابتدای برگزاری مسابقات در محل‌های اسکان در نظر گرفته شده در شهرستان تربت‌حیدریه مستقر شوند و یا به صورت شخصی در روز برگزاری آزمون خود در محل مسابقات حضور پیدا کنند.
حسینی با بیان اینکه اسکان متسابقان این رقابت‌ها از بعدازظهر جمعه، 15 مردادماه در شهرستان تربت‌حیدریه آغاز می‌شود، اظهار کرد: حدود 250 متسابق آقا و 250 متسابق بانو در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج، 10، 20 و حفظ کل قرآن کریم، اذان(ویژه آقایان) و دعاخوانی به رقابت می‌پردازند.
یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی، 15 مردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در آرامگاه بی‌بی حسنیه شهرستان تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

captcha