عربستان به ایرانیان مقیم اروپا ویزای حج می‌دهد!
کد خبر: 3523045
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

عربستان به ایرانیان مقیم اروپا ویزای حج می‌دهد!

گروه بین‌الملل: یک منبع آگاه در وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور به ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی ویزای حج می‌دهد.

عربستان به ایرانیان مقیم اروپا ویزای حج می‌دهد!
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «المصریون»، این منبع آگاه گفت: عربستان با وجود توقف اعزام زائران ایرانی به حج، مانعی در صدور ویزای حج برای ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی از سوی شرکت‌های گردشگری معتبر ایجاد نمی‌کند.
وی گفت: وزارت حج عربستان همه تدابیر لازم در این باره را اتخاذ خواهد کرد و شرکت‌های گردشگری در کشورهای اروپایی طبق قوانین معمول در این کشورها می‌توانند ویزای حج یا عمره برای ایرانیان مقیم صادر کنند.
این منبع سعودی افزود: امسال سه دفتر در مکه مکرمه افتتاح شده و به زائران ایرانی مقیم خارج از این کشور که در کشورهای اروپایی با آمریکایی یا دیگر مناطق جهان ساکن هستند و به حج اعزام می‌شوند، خدمات خواهد داد.
روزنامه الوطن عربستان نیز امروز، 25 مردادماه، به نقل از منابع سعودی آگاه در وزارت حج این کشور نوشت: تعدادی از ایرانیان مقیم خارج از این کشور که تمایل به شرکت در مراسم حج امسال دارند، درخواست ویزای حج کرده و به همین منظور در شرکت‌های گردشگری کشورهای اروپایی ثبت نام کرده‌اند.
اسامه نقلی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عربستان در این باره به الوطن گفت: وزارت حج و عمره عربستان سعودی مسئول اعطای هر نوع مجوزی به زائران ایرانی مقیم هر کشوری در جهان برای اقامه فریضه حج است و این مسئله ربطی به وزارت خارجه ندارد.
 
 
 

captcha