استقبال مخاطبان طرح حفظ قرآن از برگزاری دوره‌‌ها به‌صورت مجازی
کد خبر: 3530966
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

استقبال مخاطبان طرح حفظ قرآن از برگزاری دوره‌‌ها به‌صورت مجازی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مخاطبان تلفنی دوره‌های حفظ از برگزاری دوره‌های مجازی از طریق ویدئو کنفرانس استقبال می‌کنند که در همین راستا ایجاد چندین پایگاه‌های اولیه برای شروع کار در حال پیگیری است.

جعفر حسینی، مسؤل امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن اشاره به حضور حدود هزار مخاطب تلفنی در دوره‌های طرح ملی حفظ قرآن کریم در خراسان رضوی، ابراز کرد: البته برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن به صورت مجازی می‌تواند به قرآن‌آموزان ساکن در مناطق دور افتاده کمک و مشکل دسترسی آنها به استاد را رفع کند.
وی با بیان اینکه در راستای انجام آموزش حفظ به صورت مجازی طرح ویدئو کنفرانس از سال گذشته توسط اوقاف خراسان رضوی طراحی و به شهرستان‌ها و مؤسسات معرفی شده است، گفت: تاکنون شهرستان‌های جوین، کاشمر، رشتخوار، خلیل آباد و چند مؤسسه مشهد متقاضی دوره‌های آموزشی حفظ مجازی از طریق ویدئو کنفرانس هستند.
حسینی اضافه کرد: حداقل 25 پایگاه برای برگزاری این دوره‌ها مشخص شده است که البته ما با 10 پایگاه هم می‌توانیم فعالیت خود را آغاز کنیم و در حال حاضر پیگیر‌های اجرای این طرح ادامه دارد، همچنین  قصد داریم در آینده برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن خود را نیز با این روش انجام دهیم.
برگزاری دوره‌های مجازی حفظ، نیازمند زمینه‌سازی توسط مؤسسات قرآنی
وی با بیان اینکه مخاطبان طرح حفظ از روش مجازی آموزش استقبال می‌کنند، گفت: از طرفی برگزاری دوره‌های مجازی حفظ، نیازمند زمینه‌سازی مناسب از سوی مؤسسات قرآنی است که باید مجهز به یک دستگاه رایانه و اتصال به خطوط اینترنت باشند، البته تمام هزینه‌ها شامل اینترنت و حق تدریس استاد را اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برعهده می‌گیرد.
مسؤل امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه قطعاً برگزاری کلاس‌های آموزشی حفظ به صورت حضوری می‌تواند مفیدتر و بازده بیشتری داشته باشد، افزود: از طرفی برگزاری کلاس به صورت مجازی نیز مزایایی دارد و می‌تواند به ما در کاهش هزینه‌ها کمک کند.
وی ادامه داد: در واقع این شیوه برای مؤسسات دورافتاده‌ای که دسترسی به آموزش‌های باکیفیت ندارند، مفید است و به ایجاد هماهنگی و یکسان‌سازی آموزش حفظ قرآن کریم در سطح مناطق مختلف استان کمک می‌کند.
سهمیه دوره‌های حفظ خراسان رضوی، دو هزار نفر است
حسینی با بیان اینکه سهمیه دوره‌های حفظ در استان دو هزار و 200 نفر است، اضافه کرد: از این میزان سهمیه، نیمی متعلق به مشهد و نیمی مربوط به دیگر شهرستان‌هاست که تاکنون از حدود 21 هزار نفر در سطح استان ثبت‌نام به عمل آوردیم.
وی اضافه کرد: البته ثبت‌نام در این طرح محدود به بازه زمانی مشخصی نیست و علاقه‌مندان  جدید می‌توانند در حین برگزاری کلاس‌ها نیز ثبت‌نام کرده و از این دوره‌ها بهره‌‌مند شوند.
حسینی با بیان اینکه مسئولیت دوره‌های حفظ موضوعی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده است، ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها در قالب تشکیل حلقه‌های صالحین تعریف شده و این موضوع جزو موارد محتوایی حلقه‌ها قرار گرفته است تا از ظرفیت فعالیت بسیج در ترویج حفظ قرآن کریم استفاده شود.
captcha