افتتاح چهارمین یادمان ایثار و شهادت در مسجد فقیه سبزواری
کد خبر: 3534594
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹

افتتاح چهارمین یادمان ایثار و شهادت در مسجد فقیه سبزواری

گروه هنر: مراسم افتتاح چهارمین یادمان ایثار و شهادت با حضور جمعی از خانواده شهدای دفاع مقدس در مسجد فقیه سبزواری مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاح چهارمین یادمان ایثار و شهادت، شامگاه دهم مهرماه با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، در مسجد فقیه سبزواری مشهد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، غلامحسین صاحبی، عضو شورای شهر مشهد، ضمن بیان اینکه مسجد فقیه سبزواری از مساجد تاثیرگذار در حوزه جنگ تحمیلی و اعزام نیرو به جبهه بوده است، افزود: این مسجد شهدای بسیاری تقدیم جنگ کرده است که بر کسی پوشیده نیست و ما همچنان شاهد تاثیرگذاری این مسجد هستیم.
نصب یادمان شهدا در مساجد و مدارس شاخص در موضوع انقلاب و دفاع مقدس
عضو شورای شهر مشهد، در راستای افتتاح چهارمین یادمان ایثار و شهادت در مسجد فقیه سبزواری مشهد، تصریح کرد: این اقدام اساسی که با همت شهرداری منطقه چهار، صورت گرفته از کارهایی است که با کمک شهرداری و شورای شهر مشهد شروع شده و قرار بر این است که در برخی از مساجد که پایگاه‌های اصلی انقلاب بودند و مدارسی که شهدای زیادی را به انقلاب تقدیم کردند، یادمان‌های شهدا نصب شوند.
صاحبی، با اشاره به توجه ویژه شورای چهارم شهر مشهد به فرهنگ ایثار و شهادت و حوزه‌های فرهنگی در این راستا، افزود: همانطور که می‌دانید در این دوره از شورا، کمیسیون ویژه‌ای به نام «کمیسیون ایثار و شهادت» شکل گرفته که به صورت ویژه به مسائل ایثارگران و تاثیرگذاری حوزه ایثار و شهادت در بطن جامعه می‌پردازد.
وی گفت: حقی که خانواده شهدا بر گردن همه ما دارند قابل جبران نیست، لذا لازم است بدانیم که جامعه ایثارگری دین بزرگی بر گردن آحاد جامعه دارند.
امنیت امروز کشور  مرهون دفاع مقدس
عضو شورای شهر مشهد، امنیت امروز کشور را مرهون دفاع مقدس دانست و بیان کرد: دلسوزان کشور و ولایت همین امروز هم به خاطر ائمه اطهار(ع) به شهادت می‌رسند، پس انتظار از ما این است که بیشتر به خانواده شهدا توجه کنیم.
صاحبی، در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دوره چهارم شورای شهر مشهد، این بود که با مصوبه‌ای توانست معراج شهدا را که به تعمیرگاه خودرو تبدیل شده بود، به جامعه ایثارگری بازگرداند و امیدواریم در کم‌ترین زمان ممکن بتوانیم این مکان را به مرکزی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل کنیم.
وی در پایان سخنانش با اشاره به راه‌اندازی ستاد فرهنگی حاشیه شهر مشهد، این طور، توضیح داد: حدود 66 پهنه حاشیه شهر تبدیل به شش منطقه شده که با یک مدیریت قوی به کار خود ادامه می‌دهند.
در ادامه پس از خاطره‌گوئی یکی از یادگاران دفاع مقدس، از خانواده شهیدان، محقق، امامی‌خوجانی، دبیری، موسوی و آرامجو که از شهدای مسجد فقیه سبزواری به شمار می‌روند، تجلیل شد.
یادآور می‌شود، در موزه شهدای دفاع مقدس مربوط به شهدای مسجد فقیه سبزواری که 15 غرفه را در بر می‌گیرد، وسایلی از قبیل پلاک، لباس، دوربین، دستخط، نامه، دفتر شعر، دفترچه خاطرات، وسایل نظامی و وصایای شهدا برای اولین مرتبه به نمایش درآمده است.
captcha