25 مهرماه، اعزام متسابقان خراسان رضوی به مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3536453
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

25 مهرماه، اعزام متسابقان خراسان رضوی به مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اعزام متسابقان خراسان رضوی به سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم، گفت: اعزام متسابقان خراسان رضوی به این رقابت‌ها از 25 مهرماه در دو گروه آقایان و بانوان آغاز می‌شود.

جعفر حسینی، مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اعزام متسابقان خراسان رضوی به سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور، اظهار کرد: اعزام متسابقان خراسان رضوی به این رقابت‌ها از 25 مهرماه در دو گروه آقایان و بانوان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به بخش آقایان این رقابت‌ها، ابراز کرد: در بخش آقایان گروه مدیحه‌سرایی و تواشیح نجل‌الهدی حضور داشته که شش نفر عضو دارد، همچنین در بخش دعاخوانی نیز یک نفر منتخب حضور دارد که 26 مهرماه زمان برگزاری مسابقات این قسمت است.
مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در رشته اذان یک نفر و معارف سه نفر حضور خواهند یافت که مسابقات آنها نیز 27 مهرماه انجام می‌شود.
حسینی یادآور شد: در رشته قرائت پنج نفر، ترتیل چهار نفر، حفظ کل هفت نفر، حفظ 20 جزء پنج نفر و حفظ 10 جزء یک نفر از خراسان رضوی در مسابقات حضور داشته و به رقابت می‌پردازند.
وی تأکید کرد: سیدجواد سادات‌فاطمی نیز به عنوان استاد پشتیبان خراسان رضوی در این دوره از رقابت‌ها، متسابقان را  همراهی خواهد کرد.
حسینی با اشاره به اعزام بانوان قرآنی به این مسابقات، گفت: در بخش بانوان نیز دو گروه تواشیح آل‌یاسین و آل‌طاها در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت که هر دو از سبزوار هستند و هر گروه دارای شش نفر عضو بوده و رقابت‌های این گروه سوم آبان‌ماه سال جاری است.
مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اضافه کرد: همچنین یک نفر در رشته دعاخوانی و دو نفر در رشته معارف نیز حضور خواهند یافت که این افراد نیز سوم آبان با دیگر متسابقان رقابت می‌کنند.
وی گفت: در رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل هر کدام چهار نفر، حفظ کل سه نفر، حفظ 20 جزء چهار نفر و حفظ 10 جزء هم دو نفر حضور دارند و طی روزهای چهارم تا ششم آبان ماه به رقابت می‌پردازند، همچنین برای بخش بانوان خراسان رضوی نیز مریم خطیب به عنوان استاد پشتیبان این گروه را همراهی می‌کند.
حسینی یادآور شد: در این راستا برای شرکت‌کنندگان رشته تواشیح با حضور فهمیه‌سادات موسوی‌نیا، استاد و داور برجسته قرآن کریم یک دوره آموزشی در سبزوار در حال برگزاری است، همچنین یک دوره آموزشی برای سایر اعضا جمعه، 23 مهرماه در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار می‌شود.
مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به میزبان این دوره از مسابقات، یادآور شد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور در مجتمع آموزشی ـ تفریحی زیباکنار شهرستان رشت استان گیلان برگزار خواهد شد که افتتاحیه رقابت‌های بخش آقایان 25 مهرماه ساعت 19 و بخش بانوان دوم آبان‌ماه در همین ساعت صورت می‌گیرد.
گفتنی است، در این دوره از مسابقات برای اولین بار شاهد تغییراتی همچون برگزاری مجزای دو بخش بانوان و آقایان به لحاظ زمانی خواهیم بود. همچنین در این دوره نیز برای اولین بار شرکت‌کنندگان رشته‌های مدیحه‌سرایی، اذان، ابتهال و ... در متن این مسابقات حضور دارند.
یادآور می‌شود، سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور این مسابقات با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت‌کننده بانو و آقا از سراسر کشور در رشته‌هایی همچون حفظ، قرائت، ترتیل، مدیحه سرایی، اذان، معارف و ... طی روزهای ۲۵ مهر الی هفتم آبان‌ماه سال جاری در مجتمع تفریحی زیباکنار استان گیلان برگزار می‌شود.
captcha