کسب رتبه اول استان اصفهان در ثبت‌نام آزمون‌های قرآنی
کد خبر: 3544994
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
مدیرکل ارشاد اصفهان خبر داد:

کسب رتبه اول استان اصفهان در ثبت‌نام آزمون‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ار کسب رتبه اول این استان در ثبت‌نام آزمون‌های قرآنی خبر داد.

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: انس با قرآن و اهل‌بیت راه برون‌رفت از دغدغه‌ها و چالش‌های فرهنگی موجود در کشور است و هر چقدر به این مسئله بیش‌تر توجه شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
وی با اشاره به طرح تقویت مؤسسات قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: کلیه مؤسسات قرآنی دارای مجوز می‌توانند از افراد علاقمند ثبت‌نام به عمل آورده و آن‌ها را آموزش دهند و سپس این افراد در آزمون سراسری که سالانه برگزار می‌شود، شرکت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: مؤسسات قرآنی به ازای تعداد ثبت‌نام کنندگان و کسب رتبه‌های برتر و ممتاز در آزمون، مورد تشویق قرار گرفته و به تعداد برندگان با توجه به سرانه هر نفر در وزارتخانه، هدایایی دریافت می‌کنند.
ارزانی ادامه داد: هر کدام از موسسات قرآنی که ظرفیت جذب حدود 100 هزار نفر را داشته باشند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن‌ها حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به آمار ثبت‌نام آزمون‌های قرآنی در استان اصفهان، بیان کرد: 8703 نفر در قالب مؤسسات قرآنی در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 7548 نفر از بانوان و مابقی از آقایان بودند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: بیش از 6800 نفر از کارکنان دولت نیز در آزمون«به سوی فهم قرآن» ثبت‌نام کردند که استان اصفهان در مجموع با 15 هزار ثبت‌نام کننده در این دو آزمون، رتبه اول را در سطح کشور از حیث آمار ثبت‌نام کسب کرده که ناشی از سابقه و علاقمندی مردم استان به فعالیت‌های قرآنی است.
captcha