جای خالی مسائل شرعی وقف در منابر
کد خبر: 3546037
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
حجت‌الاسلام احمدزاده در دیدار با آیت‌الله موسوی خلخالی مطرح کرد:

جای خالی مسائل شرعی وقف در منابر

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه٬ وقف در وضعیت شفافی قرار دارد، گفت: بعضی از مردم خیلی راحت از کنار موضوع وقف عبور می‌کنند این در حالی است که جای خالی مسائل شرعی وقف در منابر کاملاً احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، شامگاه گذشته، ۲۴ آبان‌ماه به همراه تعدادی از معاونان این اداره، با حضور در بیت آیت‌الله سیدمحمدمهدی موسوی‌خلخالی از اساتید ممتاز حوزه علمیه خراسان رضوی، با وی دیدار کرد.

جای خالی مسائل شرعی وقف در منابر/شفافیت وقف امروز
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام احمدزاده با بیان اینکه در استان خراسان بیش از 20 هزار موقوفه ثبت شده‌ است، افزود: ما وقفیت این موقوفات را مجددا بازخوانی، بازنویسی و تدقیق کرده و نیات واقفان را استخراج و دسته‌بندی کرده‌ایم.
وی ضمن اشاره به این مطلب که قبلا نیات واقفان در 66 عنوان دسته‌بندی شده بود، ادامه داد: بعد از این بازخوانی‌های مجدد، نیات واقفان قریب به 800 نیت رسید و در سامانه هوشمندی که به صورت کشوری طراحی شده بود، ثبت شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در همین راستا یادآور شد: با کمک این سامانه هوشمند ما دیگر در مقام اجرا دچار مشکل نخواهیم شد و مستأجران اوقاف هم در هر کجای کشور، وقتی بخواهند قبض اجاره را پرداخت کنند دقیقا به حساب خود موقوفه واریز خواهد شد.
جای خالی مسائل شرعی وقف در منابر/شفافیت وقف امروز
حجت‌الاسلام احمدزاده از سوئیچ این سامانه هوشمند به بانک ملی خبر داد و گفت: الحمدلله امروز وضعیت موقوفات کشور در وضعیت کاملا شفافی قرار دارد و می‌توان گفت تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها مشخص است که در چه ساعتی، بابت چه چیزی و به چه کسی انجام می‌شود و رسیدگی‌ها خیلی به‌روز شده‌اند.
وی با اشاره به دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشته است، اظهار کرد: ایشان تذکر داده‌اند طوری عمل شود که مردم ثمره وقف را ببینند. در حال حاضر بعضی از مردم خیلی راحت از کنار موضوع وقف عبور می‌کنند٬ این در حالی است که جای خالی مسائل شرعی وقف در منابر کاملاً
احساس می‌شود.
جای خالی مسائل شرعی وقف در منابر/شفافیت وقف امروز
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: به دنبال این هستیم که وقف را آسان کنیم تا همه اقشار مردم بتوانند در این امر خیر حضور پیدا کنند و عملی شدن شعار ما، مبنی بر اینکه «همه واقف باشیم»، مستلزم این است که طرح‌ها را به نحوی اجرا کنیم تا همه بتوانند در وقف شرکت کنند.
احمدزاده اظهار کرد: در استان خراسان کمترین موقوفات متعلق به حضرت زهرا(س) است، لذا در همین راستا پیش‌بینی شد ساختمانی را در میدان شهدا به ارزش 15 میلیارد تومان بخریم و آن را به 300 هزار سهم 50 هزار تومانی تقسیم کنیم تا همه بتوانند برای حضرت زهرا(س) وقف انجام دهند و در نهایت ما بتوانیم مجالس حضرت زهرا(س) به خصوص اجتماع فاطمیون را در مشهد رونقی بدهیم.
سپس آیت‌الله موسوی‌خلخالی، خطاب به دست‌اندرکاران وقف خراسان رضوی گفت: سعی کنید وقف‌نامه‌ها را نگاه کنید و بر اساس نیت واقف عمل کنید تا خیلی از مسائل پیش نیاید، چون اگر نظارت اوقاف و دولت باشد، بعضی از مشکلات پیش نمی‌آید.
وی با بیان اینکه اگر مردم در مورد وقفیات به اطمینان برسند، حتما شما را همراهی خواهند کرد، افزود: در عین حالی که با حرارت به مبارزه با کفر و استعمار پرداخته می‌شود و اسلام خود را نشان می‌دهد، باید طوری عمل شود که آبروی حکومت اسلامی حفظ شود.
این استاد ممتاز حوزه علمیه خراسان در پایان سخنانش ابراز کرد: اولین مدافع اسلام٬ حضرت زهرا(س) بود و تمام ائمه(ع) هم دنبال مادر بودند، لذا ما افتخار می‌کنیم که چنین بانویی راهنمای بشر برای رسیدن به سعادت هستند و امیدواریم برای این کار خیری که به نام حضرت زهرا(س) می‌کنید از طرف بی‌بی مأجور باشید.


جای خالی مسائل شرعی وقف در منابر/شفافیت وقف امروز
یادآور می‌شود٬ در پایان این دیدار٬ آیت‌الله موسوی‌خلخالی٬ چند سهم از موقوفه حضرت زهرا(س) را خریداری و وقف کرد.
captcha