سرود «ای بسیج» در زمان تولید نام بسیج را در جامعه فراگیر کرد
کد خبر: 3548367
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
محمد گلریز:

سرود «ای بسیج» در زمان تولید نام بسیج را در جامعه فراگیر کرد

گروه هنر: خواننده سرودهای انقلابی گفت: «ای بسیج» اولین کاری بود که با محوریت بسیج ساخته شد و توانست نام بسیج را در آن سال‌ها بین اقشار مختلف مردم فراگیر کند.

محمد گلریز، خواننده سرودهای انقلابی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه سرود «ای بسیج» کاری برگرفته از انقلاب است، اظهار کرد: این سرود بر مبنای شعری از حمید سبزواری خوانده شده است. آهنگ این اثر را نیز مهیار فیروز بخش ساخته و محمد میرزمانی این کار را تنظیم کرده است. درباره این اثر باید این نکته را هم اضافه کنیم که این سرود انقلابی در زمان ریاست مجید حداد عادل بر سازمان صدا و سیما تولید شده است.

وی افزود: این سرود اولین کاری بود که با محوریت بسیج ساخته شد. در ضمن این کار توانست نام بسیج را در آن سال‌ها بین اقشار مختلف مردم فراگیر کند، البته بسیج پیشتر به وجود آمده بود، اما این ترانه تاثیر بسیار خوبی در جامعه داشت. این مهم  هم به خوبي بین سلیقه‌های مختلف مشاهده می‌شد. 

گلریز ادامه داد: این سرود همچنین حس حال بسیجی را در جامعه زنده کرد و این ویژگی تنها به گذشته خلاصه نشده، بلکه امروز نیز پس از شنیدن آن می‌توان تاثیرات روحی روانی آن را به خوبی در بین مردم مشاهده کرد. 

این خواننده سرودهای انقلابی درباره کارکردهای مختلف بسیج گفت: وقتی از بسیج سخن گفته می‌شود تنها این سازمان در شکل نظامی خلاصه نمی‌شود، بلکه در بحث‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز بسیج کارکرد و نقشی تعیین کننده ایفا می‌کند، برای همین سرودهایی با محوریت بسیج می‌تواند در زمان حال نیز کارکرد داشته باشد.

captcha