مشی اخلاقی آیت‌الله مظاهری منحصر به فرد است
کد خبر: 3552980
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

مشی اخلاقی آیت‌الله مظاهری منحصر به فرد است

گروه معارف: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: آیت‌الله مظاهری در حوزه اخلاق نظری صاحب مکتب بوده و مشی اخلاقی منحصر به فردی دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در نشست خبری کنگره نکوداشت حضرت آیت‌الله مظاهری که صبح امروز 21 آذر در صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه همه مراجع عظام پایبند به اخلاق هستند، اما در این میان شخصیت آیت‌الله مظاهری نمونه است و در حوزه اخلاق نظری، نام ایشان اولین گزینه‌ای است که به ذهن خطور می‌کند.
وی افزود: نام این مرجع بزرگوار با اخلاق و تربیت اسلامی گره خورده است. ایشان در حوزه اخلاق صاحب مکتب هستند و این امر  در میان آثارشان بسیار مشهود است. 
ارزانی ادامه داد: مشی اخلاقی آیت‌الله مظاهری منحصر به فرد بوده و وقتی به سیره اخلاقی ایشان می‌نگریم، این خصلت کاملا مشهود است. برای مثال، تعبیر نیمه پر لیوان را دیدن در مورد ایشان بسیار بارز بوده و شنونده خوبی هستند و این خصلت برای رشد و تربیت انسان ضرورت دارد. تکریم افراد و مردمی بودن نیز از ویژگی‌های دیگر این بزرگوار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: ایشان مفسر روشمند قرآن هستند و سادگی، سلاست، تفسیر آیه به آیه و تطبیق با روایات ویژگی‌های تفسیر ایشان را تشکیل می‌دهد. به علاوه، در حوزه رجال و اصول نیز نظرات بسیار ارزشمندی دارند.
وی گفت: آیت‌الله مظاهری جامع‌نگری خاصی دارند، بسیار ساده‌گو بوده و دارای شخصیت بین‌المللی هستند. همچنین نگاه ایشان به حوزه‌های علمیه خارج از کشور و طلاب خارجی نگاهی جدید و عمیق است .
ارزانی اظهار کرد: تعبیر مهاجر الی الله که برای ایشان به کار رفته است، یعنی مرجعی که هجرت کردند و با این هجرت، اتفاقات بسیار خوبی برای اصفهان و حوزه علمیه این شهر رخ داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در روز نکوداشت آیت‌الله مظاهری در تاریخ25 آذر، 28جلد از آثار، منتخب آثار، زندگی نامه ایشان، مرزبان نامه و 3جلد کتاب در قالب مقالات اهدایی رو نمایی می‌شود.

captcha