چاپ نظرات صاحب‌نظران درباره تفسیر آیت‌الله میلانی
کد خبر: 3558107
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
حجت‌الاسلام پویا خبر داد:

چاپ نظرات صاحب‌نظران درباره تفسیر آیت‌الله میلانی

گروه ادب: نظرات صاحب‌نظرانی چون حجج اسلام مهدوی‌راد،‌ پویا، معارف و موسویان درباره تفسیر آیت‌الله العظمی میلانی در قالب کتاب به چاپ رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌ پویا، نویسنده قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از تنظیم یک جلد کتاب به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله العظمی میلانی خبر داد و گفت: دفتر فرهنگی مفاخر خراسان به مناسبت نکوداشتی که قرار بود برای ایشان برگزار کند،‌ یک جلد کتاب شامل مجموعه مقالات برای ایشان نوشته و تنظیم کرده است.

وی با بیان اینکه این آثار به قلم حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد،‌ مجید معارف و خود وی درباره تفسیر آیت‌الله العظمی میلانی است،‌ اظهار کرد: این مقالات قرآنی بوده و درباره تفسیر سوره‌های جمعه و تغابن که به قلم ایشان است، نگاشته شده است.

پویا درباره اینکه چه نظری درباره این تفسیر داشته است،‌ گفت: آیت‌الله میلانی تفسیر مستقلی از قرآن ندارند و در روزهای تعطیل درس تفسیر می‌گفتند که این سخنان تدوین و سپس توسط فرزند ایشان تحقیق و چاپ شده است. ایشان تسلط بالایی بر قرآن کریم داشتند و زمانی که تفاسیر ایشان از این آیات قرآن را به نزد علامه طباطبایی بردند،‌ ایشان گفت که این اثر بسیار خوب است،‌ ولی نشان‌دهنده جامعیت علمی تفسیری ایشان نیست.

وی ادامه داد: هنگامی که انسان به این اثر کوچک مراجعه می‌کند،‌ متوجه تسلط ایشان به مباحث عقلی می‌شود. ایشان به این حوزه درباره قرآن کریم توجه بسیاری داشتند و به هر آیه‌ای که رسیده‌اند، بی‌درنگ بعد از توضیح مختصر،‌ تمام نکات آیه را بیان کرده‌اند. حتی گاهی نظر برخی از مفسران را نیز گفته‌ و نظر خودشان را هم به طور شاخص بیان کرده‌اند.

پویا با بیان اینکه اساتیدی که در این زمینه مقاله نوشته‌اند به این نکات اشاره داشته‌اند، گفت: برای مثال  مجید معارف به مبانی و روش آیت‌الله میلانی اشاره کرده و حجت‌الاسلام مهدوی‌راد به محتوا توجه نشان داده و سیدابوالفضل موسویان مباحث عقلی این تفسیر را مورد توجه قرار داده است.

captcha