روحانیت و ولایت فقیه از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: 3569823
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
امام جمعه شهرستان خوشاب:

روحانیت و ولایت فقیه از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی هستند

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان خوشاب با تأکید بر اینکه روحانیت، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بودند، افزود: در حال حاضر دشمن بر روی این ارکان نظام متمرکز شده است و دنبال ضربه‌زدن به اصل ولایت فقیه و روحانیت اصیل شیعه است.

حجت‌الاسلام حیدر علی یوسف‌زاده، امام جمعه شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به عقیده مرحوم شریعتی مبنی بر اینکه در همه انقلاب‌های ضد استعماری و ضد استبدادی، نقش روحانیت، نقش مبارزه بوده است، گفت: در طول تاریخ ایران می‌توان به نقش بزرگانی مانند سید جمال‌الدین اسد آبادی، میرزا کوچک خان، شهید نواب صفوی، شیخ محمد خیابانی و آیت‌الله کاشانی در ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد.
وی با اشاره به شهادت جمع زیادی از طلاب در طول مبارزات انقلاب اسلامی ابراز کرد: روحانیت در زمانی که امام خمینی(ره) در تبعید بودند نقش ویژه‌ای داشت.
امام جمعه خوشاب اضافه کرد: روحانیت، در شبکه‌ای به هم پیوسته، با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد با شعار الله اکبر و برقراری ارتباط مستقیم بین مردم با قیام عاشورا، توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.
وی با تاکید بر اینکه روحانیت، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بودند، افزود: در حال حاضر دشمن بر روی این ارکان نظام متمرکز شده و دنبال ضربه زدن به اصل ولایت فقیه و روحانیت اصیل شیعه است.
حجت‌الاسلام یوسف‌زاده با بیان اینکه روحانیت در دل مردم نفوذ دارد و با اشاره به گفته شهید مرتضی مطهری، مبنی بر اینکه روحانیت از نظر مالی به مردم و از لحاظ روحی به خدا وابسته است، گفت: دشمنان نمی‌توانند روحانیت را از مردم جدا کند.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، وحدت روحانیت و مرجعیت، نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب داشت، اظهار کرد: مرجعیت واحد باعث قدرت تشیع در جهان است ولی بعد از انقلاب، تکثر مرجعیت می‌تواند این جایگاه را خدشه‌دار کند.
امام جمعه شهرستان خوشاب با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب، روحانیت اثبات کرد که روحانی فقط در گوشه مسجد حضور ندارد و می‌تواند در بسیاری از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی و موثر داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر روحانیان با بهره‌گیری از رسانه‌های مختلف و ارائه تبلیغ‌های نوین، در آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، نهادهای نظامی و بسیاری دیگر از قسمت‌های نظام جمهوری اسلامی حضور دارند در حالی که قبل از انقلاب اینگونه نبود.
captcha