شناخت حضرت زهرا(س)؛ نسخه شفابخش جامعه ما
کد خبر: 3579492
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

شناخت حضرت زهرا(س)؛ نسخه شفابخش جامعه ما

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان خوشاب با بیان اینکه وظیفه داریم در مسیر شناخت فاطمه(س) گام برداریم، گفت: نسخه شفابخش جامعه ما شناخت زهرای اطهر(س) است.

حجت‌الاسلام حیدرعلی یوسف‌زاده، امام جمعه شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه حضرت فاطمه(س) مظهر تمام حقیقت یک زن است، اظهار کرد: فاطمه(س) نه تنها برای تمام زنان الگو است بلکه او نسخه تمام انسانیت است.
امام جمعه شهرستان خوشاب با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) برای تحقق عدالت و آزادی، همه خطرها را به جان خرید و با ظلم و ستم مبارزه کرد، افزود: ما او را مدافع حضرت علی(ع) می‌شناسیم در حالی که دفاع صدیقه اطهر(س) از حضرت علی(ع) نه به‌عنوان یک همسر بلکه دفاع از امامش بود.
وی با بیان اینکه شناخت حقیقت دختر پیامبر(ص) ممکن نیست، با اشاره به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: هر کس زهرا(س) را شناخت، شب قدر را شناخته است، زیرا حقیقت شب قدر، شناخت حضرت فاطمه(س) است.
شناخت حضرت زهرا(س)؛ نسخه شفابخش جامعه ما
حجت‌الاسلام یوسف‌زاده با اظهار اینکه ما وظیفه داریم در مسیر شناخت فاطمه(س) گام برداریم زیرا نسخه شفابخش جامعه ما شناخت زهرای اطهر(س) است، اضافه کرد: امروز افرادی با شعار فمینیسم می‌خواهند اسارت را بر زنان تحمیل کنند.
وی با اشاره به این مطلب که بعضی افراد به دنبال تبدیل کردن زن به عنوان یک کالا و استفاده ابزاری از شخصیت وی هستند، ابراز کرد: عده‌ای با شعار مذهبی در حال حبس زنان در خانه و برخی دیگر در حال تبدیل زن به یک کالا هستند،؛ با نگاهی به زندگی حضرت زهرا(س) می‌توان دریافت که آن بانوی نمونه، اولویت اولش رسیدگی به همسر، فرزندان و پدرش بود ولی اگر ضرورت اجتماعی اقتضا می‌کرد، مانند دفاع از حق فدک و حضرت علی(ع) هوشمندانه در جامعه حضور پیدا می‌کردند.
وی با تأکید بر اینکه دفاع از حق غصب‌شده فدک برای منفعت اقتصادی نبود بلکه برای مقابله با ظلم و استبداد بود، گفت: یکی از مشکلات جامعه امروزی ما جدایی مردم از ولایت است.
امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه اگر مردم زیر سایه ولایت و رهبری در زمان دختر پیامبر(ص) بودند و از امامشان اطاعت می‌کردند، فدک غصب نمی‌شد اضافه کرد: همراه بودن با ولایت و رهبری در جامعه، مایه وحدت است.
اولویت اول زنان، شغلشان نیست
حجت‌الاسلام یوسف‌زاده با تأکید بر اینکه متأسفانه اولویت اول بسیاری از زنان امروز جامعه ما شغلشان شده است و از رسیدگی به همسر و فرزند غافل شده‌اند، بیان کرد: این مشکلات در جامعه باعث ناهنجاری‌های مختلفی در جامعه شده است.
وی افزود: نباید فراموش کنیم که فاصله طبقاتی ایجاد شده، تورم و حضور افرادی خاص با حقوق‌های نجومی در جامعه از عوامل دیگری است که باعث شده زنان بیشتر در اجتماع حضور یابند و برخی از تربیت فرزندانشان غافل شوند.
نماینده ولی‌فقیه با اظهار اینکه ما مخالف کار کردن زنان در جامعه نیستیم و در جایی که جامعه به حضور زنان نیاز دارد مانند معلمی، پزشکی و در بخش‌های دیگری مانند کشاورزی که بسیاری از زنان روستایی در کنار همسرانشان در حال فعالیت هستند، می‌توانند حضور داشته باشند، گفت: زن نباید با کارش، به یک کالا تبدیل شده و از رسیدگی به همسر و فرزندانش غافل شود.
captcha