تدریس در مناطق محروم به فرهنگی مقدس تبدیل شود
کد خبر: 3587108
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
دریکوند:

تدریس در مناطق محروم به فرهنگی مقدس تبدیل شود

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تدریس در مناطق محروم و عشایری را کاری ارزشمند و مقدس دانست و گفت: تلاش برای اعتلای علمی و فرهنگی دانش‌آموزان محروم عشایری از ارزشی مضاعف برخوردار است که باید به فرهنگی مقدس و مورد احترام تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان سه‌شنبه، 15 فروردین که به‌منظور پیگیری مسائل و مشکلات دانش‌آموزان و تقدیر از تلاش‌های معلمان عشایری در تعدادی از روستاهای میانکوه شرقی و غربی حضور پیدا کرده بود، کیفیت‌بخشی به آموزش را یک راهبرد اساسی  برشمرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت از تمام ظرفیت‌ها برای فراهم کردن بستر مناسب برای دسترسی عادلانه دانش‌آموزان عشایری به آموزش استفاده می‌کند و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با خیرین حقیقی و حقوقی و سازمان‌های بین‌المللی گوشه‌ای از فعالیت‌های آموزش و پرورش برای بسط و گسترش عدالت آموزشی در این مناطق است.
وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه با سفیر کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: با همکاری کشور ژاپن 10 آموزشگاه پیش‌ساخته در مناطق عشایری و محروم  استان لرستان احداث  خواهد شد.
دریکوند تدریس در مناطق محروم و عشایری را کاری ارزشمند و مقدس معرفی کرد و ادامه داد: تلاش برای اعتلای علمی و فرهنگی دانش‌آموزان محروم عشایری از ارزشی مضاعف برخوردار است که باید به فرهنگی مقدس و مورد احترام تبدیل شود.
وی به تحصیل چهار هزار و 900 دانش‌آموز در مدارس عشایری استان لرستان اشاره کرد و افزود: در عرصه  تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عشایری 700 معلم مشارکت دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر این نکته تاکید کرد که گرچه خدمت به  دانش‌آموزان عشایری از جهاتی ممکن است مشکلات و دشواری‌هایی داشته باشد ولی صفا، صمیمیت و خلوص دانش‌آموزان عشایری هم لذت‌بخش و هم دیدنی است.
دریکوند عزم و اراده را مهمترین عامل پیشرفت و موفقیت انسان‌ها دانست و افزود: می‌توان با سختی و مشکلات مبارزه کرد و آینده‌ای روشن را برای خود و جامعه رقم زد. وی به   وجود چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی در مناطق عشایری اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان عشایری با سخت‌کوشی و تلاش وافر می‌توانند به جایگاه‌های رفیع دست پیدا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان توجه وزارت آموزش و پرورش به مناطق عشایری و محروم را قابل تحسین خواند و افزود: آموزش و پرورش خدمات بسیار خوبی به دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه کرده تا هیچ دانش‌آموزی در این مناطق از ادامه تحصیل محروم نشود.
منبع: روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهناز کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۱:۱۸
0
0
داوطلب در تدریس در مناطق محروم می باشم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۱:۴۳
0
0
من نیز داوطلب می باشم اما ظاهرا اونم نیاز ب پارتی داره
captcha