اولین جلسه قرآن «محمدحسین سعیدیان» در سال جدید + صوت و عکس
کد خبر: 3588602
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

اولین جلسه قرآن «محمدحسین سعیدیان» در سال جدید + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: اولین جلسه قرآن «محمدحسین سعیدیان»، قاری بین‌المللی با بیان نکاتی پیرامون ماه مبارک رجب و تلاوت قرآن در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

اولین جلسه قرآن محمدحسین سعیدیان در سال 1396+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن «محمدحسین سعیدیان»، قاری بین‌المللی، شنبه 19 فروردین بعد از نماز مغرب و عشاء در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد. این جلسه در نیمه اول سال از ساعت 18 تا اذان مغرب و عشاء و در نیمه دوم سال از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

در ابتدای این جلسه، سعیدیان ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای جلسه، آیاتی از ادامه درس جلسه را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. سپس اسامی کسانی که آماده تلاوت قرآن کریم بودند به ترتیب نوشت و به نوبت از آنها دعوت به تلاوت کرد.

اولین جلسه قرآن محمدحسین سعیدیان در سال 1396+صوت و عکس

قبل از تلاوت قرآن‌آموزان، سعیدیان دقایقی درباره ماه رجب سخنرانی کرد و گفت: خدا را شاکریم که این ماه را درک کردیم. رجب، ماه نهری است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است. ماه رجب، ماه استجابت دعاست، گره‌های کور در این ماه باز می‌شود. ماه رجب، شهرالله الاصم است، آنقدر این ماه عظمت دارد که هیچکس نمی‌تواند، در برابر ماه رجب سخنی به زبان آورد و یکی از دستورات ماه رجب سکوت است.

اولین جلسه قرآن محمدحسین سعیدیان در سال 1396+صوت و عکس

در ادامه این قاری بین المللی روایاتی درباره اعمال ماه رجب را بیان کرد: یکی از اعمالی که در این ماه سفارش شده است، استغفار است. همچنین در این ماه، روزه بسیار سفارش شده است. کسی که چند روز از ماه رجب را روزه بگیرد، می‌تواند در آن دنیا شفاعت کند.

محمدحسین سعیدیان با اشاره به اینکه دنیای مومن، بهشت اوست، حدیثی از امیرالمومنین(ع) نقل کرد که «طوبی لمن شغل عیبه عن عیوب المومنین» گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید خوش بحال کسی که عیب خودش، او را از پرداختن به عیوب دیگران باز می‌دارد. سعیدیان توصیه کرد تا کاری کنید که در دل و کلامتون از کسی نقصی را نیاورید.

اولین جلسه قرآن محمدحسین سعیدیان در سال 1396+صوت و عکس

این قاری بین‌المللی در ادامه گفت: برای اینکه غل از دل ما برود و بهشتی شویم و خداوند دلهایمان را آرام کند، آیه «رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ» در سوره حشر را در قنوت نماز بخوانید.

در ادامه این جلسه، قرآن‌آموزان و قاریان ممتاز همچون محمدجواد نصیری، شهاد زمانی، حسین قلعه‌نویان و حبیب صداقت به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و محمدحسین سعیدیان نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

از جمله نکات صوت و لحنی که این قاری بین‌المللی متذکر شد، مبحث تقویت صوت بود. سعیدیان گفت: کسانی که می‌خواهند، صدایشان قوی شود، باید حرف کشیده «آ» را در پرده‌های مختلف هر روز تمرین کنند و پرده به پرده بالا روند.

اولین جلسه قرآن محمدحسین سعیدیان در سال 1396+صوت و عکس

سعیدیان در پایان جلسه تعدادی از فواید سوره مبارکه معارج  را بیان کرد و گفت: اگر سوره مبارکه معارج را 80 مرتبه تلاوت کنید، اصلاح ذات‌البین صورت می‌گیرد. همچنین، کسی که بر تلاوت سوره معارج، مداومت داشته باشد، خداوند متعال، او را از شیطان در خواب و بیداری حفظ می‌کند. 

در ادامه تلاوت های این جلسه ارائه می‌شود.

حبیب صداقت

کد

دریافت

محمدجواد نصیری

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha