استفاده از ظرفیت مساجد در فرهنگ‌سازی ازدواج
کد خبر: 3595763
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
سقا تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت مساجد در فرهنگ‌سازی ازدواج

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد ظرفیت و جایگاهی به‌عنوان مرکز اعتماد عمومی خانواده‌ها دارد که باید در امر فرهنگ‌سازی برای ازدواج از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، نادر سقا مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل روز گذشته 12 اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با کارشناسان بانوان دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان گفت: مساجد ظرفیت و جایگاهی به عنوان مرکز اعتماد عمومی خانواده ها دارد که باید در امر فرهنگ سازی برای ازدواج از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه توصیه های فراوان در خصوص ازدواج به عنوان امری مقدس و سنت حسنه پیامبر مکرم اسلام(ص) شده است، تصریح کرد: پیچیدگی شرایط زندگی امروزی بسیاری از مسائل مهم زندگی را کمرنگ کرده که یکی از آنها امر مهم ازدواج است.
سقا با تاکید بر اینکه امروزه طلاق به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در جامعه مطرح است، افزود: در موضوع ازدواج متاسفانه بسیاری از معیارهای اصلی قربانی معیارهای فرعی شده و به جای اینکه معیارهای همچون عفت،
پاکدامنی و اخلاق مطرح شود مباحث ثروت و تحصیلات مورد سنجش قرار می گیرد.
وی با یادآوری این مطلب که حدود 500 کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعال هستند که از این تعداد حدود 300 کانون حوزه خواهران دارند، بیان کرد: حوزه خواهران در بخش فرهنگ سازی ازدواج صحیح نقش تعیین کننده با محوریت مسجد برای تبلیغ امر ازدواج می توانند داشته باشند و آمادگی برای برگزاری دوره های مختلف آموزش های قبل و بعد از ازدواج وجود دارد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با بیان این مطلب که تهاجم فرهنگی دشمنان کشور امر ازدواج و ترویج فرهنگ غلط را در بین نوجوانان و جوانان اشاعه می کند، ادامه داد: باید در این زمینه آگاه سازی ها و اطلاع رسانی  لازم به خانواده ها داده شود که نوجوانان و جوانان گرفتاری بی بند و باری‌های کاذب نشوند.
سقا با اعلام این مطلب که راهکار مناسبی برای اهدا بسته های فرهنگی به زوج های جوان در دفاتر ازدواج پیشنهاد شده است، عنوان کرد: خیرین در مساجد باید در زمینه کمک هزینه تامین تجهیزیه مشارکت جدی داشته باشند و در امر ازدواج تسهیل شود.
captcha