برنامه‌های فرهنگی سال 96 سازمان فرهنگی ـ هنری از آیات الهی نشئت می‌گیرد
کد خبر: 3607798
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
حجت‌الاسلام ناصری‌پور:

برنامه‌های فرهنگی سال 96 سازمان فرهنگی ـ هنری از آیات الهی نشئت می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گفت: برنامه‌های فرهنگی سال 96 این سال طبق برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد تا از یکی از آیات الهی نشئت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در شانزدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی تهران با عنوان «عمری با قرآن» امشب، 19 خردادماه، که در تالار ایوان شمس برگزار شد به سخنرانی پرداخت.
ناصری‌پور ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ص) و ضمن گرامیداشت و یاد تمامی شهدای اسلام و شهدای 12 رمضان تهران که جزو شهدای ترور محسوب می‌شوند، گفت: خداوند توفیق داده است که در طول خدمت‌گزاری در این سازمان اتفاقات خوبی در حوزه قرآن رخ داده است.
وی با اشاره به مصوبات و برنامه‌های خوب شورای عالی قرآن این سازمان، اظهار کرد: حقیقتاً باید عزم جدی در خصوص نهضت قرانی کردن شهر تهران داشته باشیم.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری با اشاره به بیانات معظم رهبری در دیدار اخیرش با دانشجویان «گاهی دستگاه‌های مرکزیِ فکر، فرهنگ و سیاست، دچار اختلال و تعطیلی می‌شوند مقام که در این وضعیت، باید افسران جنگ نرم، با شناخت وظیفه خود، به صورت آتش به اختیار، تصمیم‌گیری و اقدام کنند»، گفت: باید در زمینه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه تلاش کرد.
وی با اشاره به استقبالی که از کلاس‌های قرآن فرهنگ‌سراها و سراهای محلات تحت پوشش سازمان فرهنگی ـ هنری انجام می‌گیرد، ادامه داد: برنامه‌های سال 95 نسبت به سال 94، 195 درصد رشد مخاطب داشتیم. که میانگین این مخاطبان بین 18 تا 26 سال هستند.
ناصری‌پور افزود: اکثر مخاطبین از دوره‌های مفاهیم و شبهات دینی استقبال انجام داده‌اند. همچنین طی سال 96 برنامه‌های فرهنگی سازمان نشئت‌گرفته از این یکی از آیات قرآن باید باشد.
وی با اشاره به اینکه طی امسال دو معیار اخلاقی قناعت و احترام به پدر و مادر در برنامه‌های مهم شهر تهران مدنظر است، اظهار کرد: با پیاده کردن این دو صفت خوب اخلاقی برکت در شهر نازل می‌شود و امید داریم در این امر موفق باشیم.
captcha