شب قدر؛ شب خودشناسی و خداشناسی است
کد خبر: 3609584
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

شب قدر؛ شب خودشناسی و خداشناسی است

گروه معارف: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رمضان موعد عروج است و لیالی قدر میعاد شب زنده داران و معراج بیداران. شب قدر شب خودشناسی و خدا شناسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت لیالی قدر و شهادت حضرت علی(ع) یادداشتی را منتشر نمود.
در متن این یادداشت آمده است:
بعد از سه هفته روزه داری و راز و نیاز با خالق یکتا در ماه مبارک رمضان، با فرا رسیدن شبهای قدر؛ دل‌های مومنان به نزدیک ترین حد خود به معبود رسیده و آماده پذیرش فیوضات بی انتهای الهی می شود.
لیالی قدر؛ شب‌هایی که از هزاران ماه برتر است. شب‌هایی که گسترده ترین سفره بخشایش و پر نعمت ترین خوان رحمت خداست. شب‌های قدر فرصتی است تا زنگار یک سال زندگی در دنیای خاکی را از آیینه دل بزدائیم و به فطرت خداجوی خویش باز گردیم. 
رمضان موعد عروج است و لیالی قدر میعاد شب زنده داران و معراج بیداران. شب قدر شب خودشناسی و خدا شناسی است.
درسحر نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری آسمان کوفه به خون نشست و شمشیر مسموم نفاق و کین فرق عدالت گستر عالم را شکافت.
«فزت و رب الکعبه »      
 به خدای کعبه رستگار شدم 
شب بیست و یکم  ماه رمضان است. امشب شب آزاد شدن جانسوزترین ناله‌های نخلستان است. دیگر نخل‌ها از دانه‌های اشک  حضرت علی (ع) خرما نخواهند داد و مهربانی سایه گستر او بر سر یتیمان نخواهد نشست تا غبار یتیمی را از چهره غمبار آنان بزداید. دیگر محراب کوفه، نیایش شبانگاهی مولا و رهبرش را نمی‌بیند.
اینجانب شهادت مظلومانه مولی الموحدین  امیر المومنین حضرت علی (ع) را تسلیت عرض نموده، امید آن دارم که در پرتو پر فروغ رفتار و گفتار حضرت امیرالمومنین(ع) و با پیروی از منش و سیره آن بزرگوار در دستگیری از نیازمندان و یاری محرومان به توفیق روزافزون دست یابیم.
حبیب رضا ارزانی

captcha