هدایت هزینه‌های غیرضروری مراسم عزاداری به سمت امور خیریّه
کد خبر: 3609957
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

هدایت هزینه‌های غیرضروری مراسم عزاداری به سمت امور خیریّه

گروه شهرستان‌ها: سرپرست هیئت علی‌اکبری کاشمر با اشاره به توجّه هیئت‏‌های مذهبی به امور عام‌المنفعه به ویژه هدایت هزینه‌های غیرضروری مراسم ختم و عزاداری‌ها به سمت امور خیریّه، گفت: با این اقدام، فعالیت هیئات منحصر به عزاداری یا جشن در زمانی خاص نمی‌شود.

سیدحسن فاطمی، سرپرست هیئت علی‌اکبری کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی  گفت: با توجه به اینکه هیئت‏‌های مذهبی به نوعی رهبری فرهنگی هشت سال جنگ را بر عهده داشتند، باید مردم را به مشارکت در امور عام‌المنفعه تشویق کنند.
وی با اعلام اینکه با جلب مشارکت مردم در این فعالیت‏‌ها شاهد از بین رفتن فقر در شهر خواهیم بود، گفت: در راستای رفع محرومیت‌زدایی در سال 1394 بزرگان هیئت تصمیم‏ گرفتند تا امور خیریّه و عام‌المنفعه را که در گذشته به صورت غیررسمی انجام می‏‌شد با برنامه‌ریزی و تبلیغات بیشتر در قالب طرح کلی خیران سلامت، نوروزی، ماه رمضان، عید قربان و ماه مهر به صورت کمک‌های نقدی و غیرنقدی به نیازمندان اجرا کنند.
فاطمی اظهار کرد: در این راستا بالغ بر 800 میلیون ریال جهت خرید و نصب تعدادی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های کاشمر و 320 میلیون ریال جهت خرید و توزیع مواد غذایی، پوشاک و کفش در قالب کمک‏‌های خیران در مناسبت‌های ملی و مذهبی هزینه شد.
به گفته این خادم حضرت علی‌اکبر(ع) در این مدت همه ساله، در راستای هدف والای کمک به نیازمندان در تمام ایّام سال، با شعار «سخاوت نیکوکاران؛ لبخند نیازمندان» اقداماتی انجام شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، توزیع بسته‌های مواد غذایی و گوشت و شیرینی در منازل نیازمندان و برگزاری جشن در مرکز نگهداری کودکان یتیم غدیر و دلجویی از آنان بوده است.
وی با اشاره به توجّه هیئت‏‌های مذهبی به امور عام‌المنفعه به ویژه هدایت هزینه‌های غیرضروری مراسم ختم و عزاداری‌ها به سمت امور خیریّه، گفت: با این اقدام، زمینه بهره‌مندی بیشتر قشر متوسط و نیازمند جامعه از خدمات رفاهی فراهم شده و فعالیت هیئات منحصر به عزاداری یا جشن در زمانی خاص نمی‌شود.
گفتنی است، این پیر غلام سیدالشهداء(ع) در این مهم خود پیشگام شده و به جای هزینه‌های اضافی مراسم ترحیم همسر خود، مبلغ 150 میلیون ریال را جهت کمک خرید دستگاه دیالیز اهدا کرده است.
captcha