اجرای طرح کرامت در نقاط آلوده به مواد مخدر استان مرکزی
کد خبر: 3611756
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
شاه‌محمدی خبر داد:

اجرای طرح کرامت در نقاط آلوده به مواد مخدر استان مرکزی

اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: طرح کرامت یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است که با همکاری سپاه صاحب الزمان به منظور پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نبی‌الله شاه‌محمدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، امروز سه شنبه، 30 خردادماه در شورای فرعی هماهنگی مبارزه با موادمخدر خمین گفت: 50 هزار دانش‌آموز مقطع دوم متوسطه اراک زیرپوشش برنامه‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند. 
وی افزود: این طرح به منظور پیشگیری از معضلات مواد مخدر و توانمندسازی دانش‌آموزان در مقطع دوم متوسطه با همکاری آموزش‌وپرورش استان اجرا شد و اجرای آن در شهرهای ساوه و خمین نیز در دستور کار امسال قرار دارد.
شاه‌محمدی با بیان که معلمان و معاونان پرورشی مدارس، قشر تاثیرگذاری در افکار دانش‌آموزان هستند ادامه داد: آموزش‌های ارائه شده توسط آنان به دانش‌آموزان و نوجوانان بسیار مهم و نتیجه بخش است، از این رو برگزاری همایش آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای معلمان ضروری است.
وی با اشاره به 12 تیرماه سالروز ملی مبارزه مواد مخدر گفت: استان مرکزی برنامه‌هایی در این خصوص با رویکرد مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار خواهد که بر 2محور برنامه‌های فرهنگی در امر پیشگری و توسعه مشارکت‌های مردمی تأکید دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت دادن اعتیاد نسبت به سایر آسیب‌های اجتماعی و لزوم مشارکت هر چه بیشتر ظرفیت مردمی و دستگاه‌ها، برنامه‌ها در قالب نمایشگاه‌ها، نشست و کارگاه‌های آموزشی و تبلیغات محیطی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه آمار اعتیاد در خمین زیبنده زادگاه امام راحل نیست تاکید کرد: وضعیت آماری این شهرستان باید نسبت به شهرهای دیگر استان متفاوت باشد. 
شاه‌محمدی با اشاره به اجرای طرح کرامت 2 در 13 منطقه آلوده به مواد مخدر در استان مرکزی بیان کرد: سازمان بسیج در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با این پدیده شوم طرح جامعی را با عنوان طرح کرامت در دستور کار خود قرار داده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح کرامت یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است که با همکاری سپاه صاحب الزمان به منظور پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر امسال اجرا می‌شود.
captcha