برگزاری بیش از 310 جلسه و محفل قرآنی در بقاع متبرکه گیلان
کد خبر: 3615662
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد:

برگزاری بیش از 310 جلسه و محفل قرآنی در بقاع متبرکه گیلان

گروه فعالیت های قرآنی: مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان 310 جلسه و محفل قرآنی در استان برگزار شد، گفت:  36 محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز ملی و بین المللی، 207 برنامه ترتیل‌خوانی و جزءخوانی، 67 جلسه قرائت و تفسیر قرآن در بقاع استان برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به استقبال مردم از برگزاری محافل و جلسات قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: طی ایام ماه مبارک رمضان در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی محافل انس با قرآن، اجرای آیین ترتیل خوانی و جزء خوانی، جلسات قرائت و تفاسیر قرآنی در قالب طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان 310 جلسه و محفل قرآنی در 13 شهرستان گیلان برگزار شد، افزود: 36 محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز ملی و بین المللی، 207 برنامه ترتیل خوانی و جزءخوانی، 67 جلسه قرائت و تفسیر قرآن در بقاع استان برگزار شده است.

حجت الاسلام عادلی گفت: همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری«علی محبوب الشمیس» و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در بقعه خواهر امام رضا(ع) در رشت برگزار شد.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: 21 قاری ممتاز ملی و بین المللی در برگزاری محافل انس با قرآن، 39 قاری استانی در برنامه های ترتیل خوانی و جزء خوانی با اوقاف همکاری کردند.

وی یادآور شد: در مجموع 30 شب ماه مبارک رمضان که محافل و برنامه های قرآنی در بقاع متبرکه استان برگزار شد مجموعا 40 هزار و 63 نفر مهمان سفره های قرآن اوقاف بودند. 
captcha